mellan vakna & somna

Plastikoperation

Kategori: Diverse

Vi pratade plastikoperationer på fikan idag. Många är väldigt väldigt väldigt emot. Jag funderar lite på vad jag är.

Egentligen är jag nog inte emot plastikoperationer i sig. Snarare är jag emot idealen som gör att plastikoperation är en nödvändighet i vissas ögon. Det finns ju en hel uppsjö av "medicinska skäl" till plastikoperationer, men rättfärdigar detta en sådan operation egentligen?

Jag tycker det är upp till var och en. Om någon vill operera näsan, fine. Om en annan vill släta ut en rynka eller två, fine. Men då ska man göra det för sin egen skull och inte för någon annans, och absolut inte för att man tror att man då passar bättre in i samhällets ideal.

Jag tror inte jag någonsin kommer plastikoperera mig. Och en rätt stor anledning till det är att man ju faktiskt inte kan vara säker på att resultatet blir bättre än hur det var innan. Då är man nog rätt snabbt inne i en ond cirkel och plötsligt ser man ut som Michael Jacksson...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: