mellan vakna & somna

Manglade strumpor och ny säng

Kategori: Diverse

Jag ska köpa ny säng. Någon som har tips? Jag tänker i första hand på hur vet man om man ska ha hård, medium eller mjuk? Jag vet att det ligger en halv vetenskap bakom, jag har bara glömt detaljerna.

Det jag vet är dock att jag helt klart ska lägga till en slant och få sängen hemlevererad. Aldrig i mitt namn att jag överlever ett sänglyft till fjärde våningen.

Idag har den stora tvättdagen anlänt. Jag fick precis rycket nere i tvättstugan och började mangla mina lakan. Jag manglar aldrig. Och dagens resultat är svaret på varför. Jag är sjukt dåligt på att mangla. Fast vem gör det nuförtiden ändå?! Farfar manglar, allt. Även strumpor.

Nu ska jag äta glass och titta på skräp på tv.
Jag behöver inte städa idag när jag har ont i ryggen.
Det har syster sagt. Och man ska ju lyssna på sina äldre syskon.
He.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Hahaha! Skönt man har syskon ibland va!? Jag har storstädat däremot efter jobbet. Så nu e jag ledig hela helgen utan plikter. Ja förutom att jag ska bevaka Diggiloo då, men det är ju bara kul!
    Hur mår ryggen? Bättre?

    2007-08-09 | 21:34:50
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • jess säger:

    kolla så att hemleveransen gäller ända till dörren och gärna in genom dörren. min soffa stod på ända utanför ytterdörren (alltså utanför huset) en dag så där bara. trevligt.

    2007-08-10 | 08:25:24
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se

Kommentera inlägget här: