mellan vakna & somna

I'm a spindelkvinna

Kategori: Diverse


Spindel från förra året

Är det spindelår i år eller har jag bara missat spindelinvasionen alla andra år?

Damn! Vad mycket spindlar jag har i min lägenhet. Nummer 1948 passerar just nu ovanför mitt huvud.

Jag har ett litet dilemma också. Det är inte så att jag är väldigt rädd för dem. Jag gillar förvisso dem inte heller. Alls. Men det stora problemet är att jag inte vågar döda dem. Så varje kväll spanar jag på spindlarna. Och varje morgon är de borta.

Det är snarast bara ett under att jag inte drömmer läskiga spindeldrömmar om att de kryper in i örat på mig och lägger ägg och tar över hela min kropp.

Så där ja. Då var nattens dröm spikad. Härligt.

Någon som har ett spindelutrotningstips?
Att stänga fönster och dörrar är inget alternativ. Då kommer jag svettas ihjäl istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: