mellan vakna & somna

I drömmarnas värld

Kategori: Diverse

Jag borde sova. Men det är svårt när man inte gått och lagt sig i vettig tid en endaste dag på fyra veckor...

Natten som gick drömde jag en ytterst märklig mardröm. Så märklig att det faktiskt knappt räknas som en mardröm. Men jag var ju svettig och var allmän skraj när jag vaknade så ja.

Jag drömde att det var ett hejdundrans åskväder. Åskan slog ner och plötsligt var jag i Sölvesborg och tittade ut över vattnet. Tittade bort mot Hanö och hela ön stod i lågor. Min älskade ö. Vi tog beslutet att åka över. Jo, det är ju en jättebra idé att vara på havet när det åskar... Nåväl, på ön träffar jag min förra chef. Vi tittar upp mot fyren och ser att den lutar, den har liksom gått av på mitten. Mitt i allt kaos vaknar jag.

Någon med drömtydarkunskaper?

Nu ska jag se om det blir någon dröm i natt.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Okej Sara! Din dröm tror jag handlade mest om ångest inför den kommande första dagen på jobbet efter semestern. Du var oroad över att komma tillbaka och för allt som skulle möta dig. Oraoad för tappade rutiner och att komma tillbaka in i dem.
    Men om vi nu ska låta ett proffs tyda så har du här några tolkningar:
    Vara ute i åskväder: otrohet som inte kan undvikas.
    Tala med chef: du ställs inför ett avgörande.
    ELD, se brinna: dina förhoppningar om en kärlekshistoria kan gäckas.
    Havet, ev färdas på: seglatsen genom livet är alltid ett vågspel. Faror hotar, men med en bra styrman vid rodret kan lyckan bli din.
    Hoppas detta hjälper =) Ses ikväll då! Och lycka till med alla mail, nu fick jag ångest över min mailbox, fan!

    2007-08-02 | 08:33:57
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: