mellan vakna & somna

En död räka och en lång lista

Kategori: Diverse

Reflektioner från mitt hus:
Det luktar död räka i trapphuset.
Byggarbetsplatsen utanför har kommit igång igen.

Resultatet av detta är en lätt kräkkänsla när man väl kommer in i lägenheten och slipper död-räka-lukten. Men också en hysterisk trötthet eftersom jag och byggarbetarna inte har riktigt samma syn på hur dags det är rimligt att man börjar jobba på morgonen...

Sen snodde jag en lista också:

Hatar du mer än 3 personer?
Oj, jag tror nog ibland att jag hatar personer. Men det brukar gå över rätt fort och jag inser då att de mest bara är patetiska och inte värda att slösa mer tid på.

Har du någon gång försökt ta ditt liv?
Nope.

Hur många hus har du bott i?
Egentligen har jag bott i två hus, om man räknar lägenheten ovanpå ett hus i Nybro. Om man ska räkna hyreshus också så blir det två till. Fyra totalt då alltså.

Vilken är din favoritglass?
Det går alltid alldeles utmärkt att trycka i sig en Snickersglass på rekordtid.

Vilka är dina favoritskor?
Svårt val. Ett par svarta sandaler med lite kilklack kanske.

Har du fällt krokben för någon?
Oh yes. Jag gör mitt bästa för att hålla snittet uppe med ett krokben per match.
Vilket var det värsta ämnet den här terminen?
Går inte i skolan längre, men när jag gick på gymnasiet så var det värsta förmodligen historia - och det berodde till största delen på läraren med världens största rumpa.

Vilket var ditt favoritämne den här terminen?
Mitt favoritämne när jag gick i skolan var radio eller tv - gäller både för gymnasiet och högskolan.

Äger du en Britney Spears CD?
Puh, jag kan andas ut och med lugn svara Nej på denna fråga.

Har du någonsin spytt bland folk?
Blir man åksjuk när man åker tåg så går det inte att svara annat än ja här.

Säg något du alltid tänker på?
Alltid och alltid, men jag tänker ofta på vad jag vill bli när jag blir stor.

Vilken musik tycker du bäst om?
En salig blandning. Men ge mig lite Winnerbäck så är jag rätt nöjd sen.

Vilket stjärntecken är du?
Very much oxe

Vilken är den pinsammaste CDn du äger?
Spice Girls kanske kan vara lite pinsamt nu, fast det var ju inte det då och så är det väl i princip med alla mina gamla skivor.

Har du någonsin örfilat någon?
Nej, inte vad jag vet.

Spelar utseendet någon roll?
Det är det första man ser så visst gör det det.

Favoriträtt?
Grillat grillat grillat

Är du för förlåtande?
Jag vet faktiskt inte, men min ilska mot folk går över väldigt fort så jag förlåter väldigt snabbt om inte annat.

Hur många barn vill du ha?
Minst två.

När grät du senast?
Det kom en krokodiltår i måndagskväll när jag hade så ont i ryggen att jag inte kunde sova.

Har du kallat din lärare för mamma?
Nej

Vad är dina smeknamn?
Har inte så värst många som sägs ofta, men Smurfen, Trollet och Loppan börjar bli klassiker. Ja, och så kareokedrottningen då. =)

Är du nöjd med ditt liv?
Jag är nästan lite rädd för att bli nöjd. Men överlag så är jag nöjd. På detaljnivå - inte lika nöjd.

Gillar du dig själv?
Jag blir trött på mig själv ibland, men oftast är jag ok med mig själv.

Är du närmare din mor eller din far?
Det beror på inom vilket ämne. Mat och pyssel - mamma. Bil och fotboll - pappa.

Favoritegenskap hos motsatta könet?
Omtänksamhet. Humor. Initiativrik (om det finns något som heter så)
Vad skulle du göra om du fick vara det motsatta könet för en dag?
Stå upp och kissa. Hela dagen.

Vad är klockan när du svarar på detta?
08.59

Låååångt. Sorry.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Hm? Död räka, jag undrar mest hur levande luktar. Tror aldrig jag känt den lukten. Ruttna räkor kan jag förstå om du menar ;)

    2007-08-08 | 10:18:53
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: