mellan vakna & somna

En cykel på egna äventyr

Kategori: Diverse

Oj oj, vilken helg det blev!
Vi var fast beslutna att det skulle bli den bästa helgen på länge. Och ja, jag tror banne mig vi lyckades.

Fredagens fest måste nästan gå till historien. Det var vilt vilt vilt. Men ack så roligt.
Lördagens seghet går nästan den också till historien. Men jag var ju inte ensam direkt. Trots bultande huvudvärk hann vi dock med både shopping och bad. Det måste anses som sjukt bra.

Framåt kvällningen anslöt lill-M igen och vi klättrade ett par steg upp på den fantastiska holmen. Satt på en filt med picknick, drack öl och såg när solen gick ner bakom hustaken. Underbart. När det sedan var dags att gå vidare så kom vi på att att gå är ju rätt trist. Så vi hämtade cyklar. Lill-M åkte livrädd på min pakethållare. Petra åkte i full fart fram på posten-cykeln.

Denna postencykel gjorde succé på kvällen. När det var dags att lämna förfest och kareoke så försvann tre killar iväg på den gula cykeln. Efter ett litet stopp och snack med farbror Polis så fortsatte färden. Enligt rykten ska tre senare blivit fyra och cykeln var verkligen på egna äventyr innan den återbördades till ägarinnan.

Söndagen blev lugn. Otroligt lugn. Lite bad på Saltö. Lite lunch. Lite hejdå-kram vid stationen. Ryggläge. Ljudbok. Telefonprat.

Bilder kommer såsmåningom. Här finns några så länge.

Idag kunde jag äta frukost på balkongen. Härligt.
Mindre härligt att man inte kunde softa vidare.
Men jobba är ju skitkul - verkligen.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Otroligt mycket tack för en av de roligaste och knasigaste helgerna på länge. Det blev en perfekt avslutning på min semester! Kram kram

    2007-08-06 | 09:56:08
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Anonym säger:

    Hur fick du tag på en posten cykel?

    2007-08-07 | 20:53:20
  • Sara säger:

    jag och jag, det var väl inte direkt jag som fick tag på en postencykel. utan snarare cykelns ägare som hämtade den hemma. jag fick nöja mig med en vanlig röd crecsent jag...

    2007-08-08 | 15:26:19
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: