mellan vakna & somna

Ecco-skor och käpp bakom knuten

Kategori: Diverse

Var på ett hejdundrans trevligt kalas hos systern igår. Fantastiskt god mat och min plan på planen idag är att skrämma bort motståndarna med vitlöksandedräkt. Men aioli är ju så gott! =)

Kom hem och trött som en gnu stupade jag i säng. 00.55 öppnade visst en nattklubb med balkong på våning två i huset brevid. Ljud studsar ju inte alls mellan husen här. Och eftersom det var ca 1000 grader varmt i lägenheten + en luftfuktighet som får djungelns luft att verka torr så var alla fönster öppna.

Hade jag kunnat busvissla så hade jag gjort det. Och hytt lite med näven. Jag var så desperat efter att få sova att jag till slut stängde fönstren och la en kudde över örat. Det hjälpte inte ens ett litet uns. Volymen var fortfarande högre än vad min cd någonsin kan prestera.

Till slut var det tydligen dags att sova för hela kvarteret. Men då hade jag ju glömt att stänga av ljudet på mobilen och vaknade därför tre minuter senare av ett sms - som för övrigt var något av det bisarraste jag varit med om, men sms kl 03 har ju en tendens att vara det. Stängde av ljudet och missade två samtal.

Förresten så ringde PRO nu på morgonen och meddelade att jag har kvalat in till ett vip-medlemskap hos dem...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: