mellan vakna & somna

Huvudsaken är väl att jag är snygg?

Kategori: Diverse

Har varit i den stora staden i väst idag. Igen.
04.35 ringde klockan. Alldeles för tidigt. Jag fungerar inte så dags på dygnet så en timme senare var jag rätt nöjd över att jag satt på tåget...

Möttes i Götet av en "Welcome Sara Persson" skylt. Inte varje dag direkt. Åkte taxi med värsta trevliga chaffisen. Hade sedan en rackarns bra nätverksdag med TV-kollegorna. Kom fram till slutsatsen att man nog kan prata om dramaturgi hur många gånger som helst, det blir alltid en aha-upplevelse.

Hoppade av spårvagnen för att utöva lite shopping. Nöjd med köpen men nästan ännu mer nöjd att jag sedan - utan tvekan - hittade till tågstationen. Jag som inte äger lokalsinne. Ens i Karlskrona.

Tjejen bakom mig i kön i klädaffären stod med tre par byxor i famnen.
- Fan jag kommer få sån jävla ångest. Det blir ju vatten och bröd resten av månaden.
Efter ett andetag:
- Fast det är det ju värt, bara jag är snygg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: