mellan vakna & somna

Första minnet

Kategori: Diverse

För ett litet tag sedan kom jag plötsligt på mitt tidigaste minne. Jag satt och tittade på GBs hemsida på glassar från -87 när jag plötsligt kom ihåg.

Jag kom ihåg att det var det året som Patrik Sjöberg satte världsrekord i höjdhopp. Framförallt kom jag ihåg var jag var när han gjorde det. Jag åkte båt mellan Sverige och Danmark, eller om det var tvärtom. Uppe i ett hörn satt en tv. Friidrott stod på och Patrik Sjöberg hoppade höjdhopp.

Det är alltså mitt tidigaste minne, so far.
Jag var bara fyra år då. Innan har jag inte lyckats komma längre tillbaka än till sexårsåldern när jag blev satt i skamvrån efter att ha skrikit Oskar i örat på lekis...

Sjöberg känns bättre än skamvrån.

Vilket är ditt tidigaste minne?

Kommentarer

  • Karro säger:

    Hur kopplade du GB till Sjöberg? Åt du glass samtidigt?

    2007-04-25 | 11:15:40
    Bloggadress: http://byggarekarro.blogg.se
  • Sara säger:

    haha, nej. På varje sida med glassar står det också lite kort om vad som mer hände det året. På -87 stod det alltså om Sjöberg! =)

    2007-04-25 | 12:06:07
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: