mellan vakna & somna

det här med vm...

Kategori: Diverse

Jag vill stå på en läktare i Tyskland. Sjunga "In med bollen i mål" tillsammans med 40 000 andra klädda i gult och blått.

Fotbolls-VM. Vilken tillställning. Även den stelaste svensk blir mjuk. Även de svenska fansen vågar dansa och sjunga på läktaren. Man samlas framför tv-apparaterna, om man nu inte får stå på en läktare i Tyskland...Vrålar högt när Sverige missar mål. Drar efter andan när motståndarna närmar sig mål. Tjuter förskräckt när förbundskaptenen aka "den jävla tomten" byter in Jonsson.

Jublar så det hörs hela vägen ner till Tyskland när Ljungberg nickar in bollen, i 89de minuten. Egentligen hade jag gett upp för längesen. Men mitt jubel var likväl lika starkt. När jublet i framför vår tv tystnat hör man ekot från människor framför andra tv-apparater i andra hus.

Härligt.

Vem kunde tro att Ljungberg skulle göra ett NICKmål. Eller som Simon Bank på aftonbladet skriver: "Till och med Teddy Lucic var nära att göra mål, men det är mycket möjligt att matchen i så fall hade fått spelas om." haha


Osannolik match, men ack så härligt när man vinner!

Kommentarer

  • Petra säger:

    Ja visst var det grymt spännande! Jag är egentligen ingen fotbollsfantast men herre gud va det kan fånga ens intresse. Jag låg halvsjuk hemma i sängen och skrek för fulla muggar. Min hyresvärd trodde nog att jag var galen! Precis som du beskriver så hörde man också grannarnas jubel efter att det var klart, sen kan jag tänka mig att det var fest i fontänen på Sergel hela natten :) Grymt!

    2006-06-16 | 10:43:14
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: