mellan vakna & somna

det här med smärta...

Kategori: Diverse

sverige förlorade - det var i alla fall så det kändes. katastrof. tog ett tag innan alla hämtat sig. vännen hoppade lite på sin sverigetröja. öl efter öl korkades upp. sen var alla fit for fight igen. förstå hur fantastiskt det är att ha kompisar som är musiker. bröderna som tar fram gitarren och spelar och sjunger så hejdundrans bra att man får gåshud. diverse allsång också så det säkert hördes hela vägen ut till hanö. fantastiska sommar. underbara vänner. snart är det midsommar och semester för mig. kommer bli toppen. det vet jag.

inte nog med att sverige inte vann igår åkte jag och mitt lag dessutom på storstryk. vilken helg. min kropp åkte också på storstryk. en lårkaka och en öm svanskota. blåmärken och allmänt ont överjävlarallt. och jag har ändå hög smärttröskel. snittar på en lårkaka per match. det gör sjukt ont när någon lyckas träffa den mjuka delen av benet - allra helst precis i muskelfästet - med exempelvis ett knä eller liknande vass kroppsdel. aj.

vännen ligger hemma och sover i min lya. men snart kommer hon hit och hälsar på. underbart att hon är hemma. önskar bara att det varade lite längre. och det önskar hon också.

bilen är för övrigt fortfarande sjuk. jag var där och var arg igår. så arg att jag inte är 100 % säker på att de faktiskt kommer laga den nu eller om de blev sura på mig. hehe. sjukt.

nu ska jag planera och delegera. jobba.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: