mellan vakna & somna

det här med fester...

Kategori: Diverse

oj oj oj vad jag är trött. helt slut i rutan. så trött att det känns som att jag ska svimma vilken sekund som helst. en intensiv helg.

det har varit drakbåtsfestival i staun. jag har haft ett tivoli ca 1 cm utanför lägenheten. ett tivoli som spelar HÖGT fram tills klockan ett. kul om man är där. trist om man vill sova. med jämna mellanrum slänger de också in en tuuuuta. sova? nej nej.

i lördags hade jag hat-tvättiden 07.00 och framåt. puh. men måste man tvätta så måste man. så är det bara. vid lunch var det dags för avfärd till kallinge. match och vi vann med 4-0. perfekt. vi spelade dessutom sinnessjukt bra. välförtjänt seger.

efter det styrde jag bilen Klaura västerut. landade hemma hos moren o faren. grillade och vilade innan det bar av till olssons för en hejdundrans 25-års-fest. vid halv fyra hade jag fått nog. balanssinnet hade fått nog långt tidigare. det blev en vinglig färd hem på cykeln. ett under att jag inte välte. så går det när man slår till på värsta festen efter att ha spelat en hel match och dessutom inte festat till det på ett bra tag. haha. kul var det i varje fall.

att söndagen var seg är bara förnamnet. pallrade mig upp strax innan tolv. klämde i mig en ordentlig frukost. men sen var det stopp. att tro att man skulle kunna få ner lunch också. vilket skämt. långtifrån körduglig satte jag mig sedan i bilen. efter en snabbvisit hos lina för att säga hejdå bar det iväg till syster och framförallt systerdottern som firade födelsedag. 6 år. galet va tiden går fort. hon är ju helt stor nu. kelade med världen sötaste bebis. busade med de andra. åt kakor och en mycket spännande barbie-tårta. den var på gränsen till obehaglig. en barbie mitt i tårtan. haha.

är det konstigt att man är liten schleten idag. nej.

men bara denna veckan också. sen väntar semester. ho ho ho. förresten så fick jag idag lite förlängt till på jobbet. sista oktober är det senaste budet. och hon som jag är vikarie för kommer inte tillbaka. möjligheterna är oändliga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: