mellan vakna & somna

först svart sen rött

Kategori: Diverse

Förra veckan var galen. Men bra. Har lyckats vara galen så att det räcker för hela året. Jag kan alltså nu bara luta mig tillbaka och låta andra stå för galenskaperna en tid. Som om det skulle gå. haha.

I helgen har vi fiskat kräftor. Det var första gången för mig. Märkligt men kul. De där djuren är ju riktigt konstiga. På gränsen till obehagliga. Det fullkomligt kryllade av dem dessutom. Roligt. Lägga ner burarna, vänta, ta upp och tömma och rensa ut de minsta krabaterna. Men det fanns några bjässar också, som säkert knipsat av fingret om man inte sett upp. puh. Blir lite nervös av djur med klor tror jag. haha.

Massmord i grytan sedan. Kokande vatten. Ploff i med kräftan, trycka ner och vips var den röd och död. Så sjukt egentligen. Både att de ändrar färg och att man står där och faktiskt dränker dem...Var inte jättesugen på att provsmaka dem sen, väntar tills det riktiga kräftkalaset går av stapeln. Kul var det i alla fall och många kräftor blev det.

Nu är det en helt ny vecka. Med helt nya äventyr. Nu lyssnar jag på vännen Björns härliga stämma. Så bra! Lyssna! http://www.kleinhenz.se/

Adios amigos

Kommentarer


Kommentera inlägget här: