mellan vakna & somna

Sju

Kategori:

Tänk att han blivit sju månader nu den store lille gossen. 

Det är full fart mest hela tiden nu, han paddlar runt i huset och övar allt oftare på den riktiga krypställningen men har inte knäckt den koden helt än. Det är rätt mycket bus och humör i det lilla barnet. Som det ska vara. Allra sämst humör har han när maten inte är i magen typ nyss när han blir hungrig. Puh. Men det är inga större problem att få i honom mat så länge han får lite fruktpuré tillsammans med maten. Lika knasig som sin syster med andra ord. ;) Jag hade planer på att laga mat själv denna gången, men efter några ratade portioner så tappade jag bort inspirationen kan man säga. Så jag tror vi satsar på en övergång till samma mat som vi äter lite tidigare istället. 

Men en vanlig matdag ser oftast ut såhär för häppen:
Välling när han vaknat (och jag lyckats få upp mina ögon) oftast runt 06.
Gröt vid halv tio-tio.
En burk till lunch. 
Något lite mindre mellis på eftermiddagen. Typ frukt och rån.
En burk till middag.
Och så välling på kvällen.

Känns som ett bra flow. :)
Han somnar oftast runt 19 på kvällen, och sover sen gott fram till halv sex ungefär. Men han kan också vakna halv fem och sen somna om med mig i soffan ett par timmar till. Det är fortfarande lite av ett lotteri. :)

Han älskar när han får vara med syrran och busa, gillar musik väldigt mycket, tycker om när det händer mycket, sover tre gånger per dag varav en gång oftast blir lite längre, blir ledsen när man lämnar rummet, blir frustrerad när han inte tar sig fram tillräckligt fort, vaknar med det soligaste leendet jag vet, måste också äta om vi andra gör det, älskar att plaska i badbaljan, tuggar på allt och blir alltid tokglad när en katt springer förbi.

Vår älskade häppe!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: