mellan vakna & somna

Lugnt

Kategori:

"Ditt cellprov visar att du har cellförändringar" 
Va?
Vad?
Har jag cancer? 

På skärtorsdagen fick jag hem ett brev med ovanstående besked. Jag bröt ihop, hulkgrät i fosterställning ett tag, googlade ihjäl mig ett par varv och såg så snart jag kunde till att få mer information. Och nej, det var ju inte cancer, men det var av graden måttliga förändringar vilket gjorde att de skulle tas bort. Det gjordes igår och det gick som det skulle. Jag ska inte gå in på några detaljer, men när man fött en 5,2-kilos-bebis så har man ju liksom pressat upp sin smärttröskel ett par...mil. ;)

Dock råddes jag att ta det försiktigt med tunga lyft för läkningen skull och med en tung lilleman hemma fick Morgan vara hemma idag och sköta lyftbiten. Imorgon åker vi västerut och hänger med mormor och morfar och sen efter helgen tänker jag att jag nog ska kunna baxa runt på den lille runde det som behövs. Men ändå ta det försiktigt förstås. 

Vad har vi annars gjort sen sist.
Agnes har övat med springcykeln, jag har provat att träna fotboll igen och det var ett hallelujamoment när det kändes bra i knät, vi har varit på Boda borg med ett gäng från förskolan och så har det ju blivit en del mys också. Som vanligt. ;)

Och sen har jag, ännu en gång, funderat på att beställa den finaste födelsetavlan jag vet. Snart så har jag nog velat färdigt. ;) Det är ju så coolt att man så tydligt ser storleksskillnaden mellan våra älsklingar. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: