mellan vakna & somna

Lampjakt

Kategori:

Det finns få saker med inredning som jag tycker är så svårt som lampor. Just nu är vi på jakt efter en taklampa till allrumsdelen på ovanvåningen. Det får gärna vara lite större och jag har även kommit fram till att jag vill att den ska vara sluten, alltså ingen över-bordet-taklampa. Det är en djungel.

Men i väntan på att hitta den perfekta lampan där så hittade vi i varje fall en taklampa till Agnes blivande rum. Lilla bönan älskar att vara där uppe och sträckte armarna i luften och jublade när lampan tändes. :)


Det blev en klassisk rislampa,  med rosa prickar. Nu ska vi bara ordna lite med den där spaljén också så att man inte behöver ha konstant trapptrillarångest... :)

I onsdags lämnade jag också min Schaffer-frisyr bakom mig och kapade av kalufsen. Kort i nacken och lite längre fram. Häärligt. 


Ikväll har vi tänt säsongens första brasa, mysigt värre. Men förstås konstant vakt på den nyfikna lilla fisen innan hon somnade. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: