mellan vakna & somna

Nu är glada julen slut

Kategori:

Här har julen städats ut idag och Agnes hjälpte mig att packa ner alla tomtarna, helt med på att de nu ska sova gott till nästa jul. Lite tomt och konstigt blev det allt, som alltid, men ganska skönt också. Behöver dessutom shoppa en ny lampa nu när jag vant mig vid en fönsterlampa i sovrummet. Ett kärt besvär. ;)

Idag har vi också äntligen gjort ett stort framsteg i potträningen. En olycka först, men nästa gång sa hon till i tid och vi hann till pottan för kissleverans. :) Agnes är ju av den bestämda sorten så det gäller att passa på när hon själv är sugen på att prova. Att dockan kunde sitta bredvid på sin potta kan nog allt ha hjälpt till. En docka gjorde också att lilla fröken som hatar att bada tog sig ett sittande dopp i baljan utan minsta gnäll. Vilken dag! :)

Igår hade vi också en jättehärlig dag när vi tog en tur i snön. Pulkaåkning och korvgrillning med vänner. Riktigt gött. Sådana dagar älskar jag vinter. Sen kommer det dagar som idag när det töar så att det är drunkningsrisk ute...då vill jag bara snabbspola till typ april. ;)

Nåväl. 
Idag har också familjen planerat kommande veckans meny och gjort upp lite planer för att komma igång med ett sundare och friskare liv. :) Ja det råkar vara januari, men förhoppningsvis blir detta inte ett nyårslöfte utan en del av vardagen. Imorgon ska jag också träffa fina Amanda som ska coacha mig till mitt nya starka jag. Väldigt spännande. Efter graviditeten känner jag nu verkligen att det är dags att komma igång med lite träning. Inte minst för att ryggen tar lite stryk av att bära runt på den inte så lille gossen.

För andra kvällen i rad sover båda barnen sen åttatiden och mängden tid för sig själv har ju ökat lavinartat. Till och med så att jag kan känna att jag njuter lite av söndagskvällen, trots att det innebär att det är måndag och back to vardagen på riktigt med förskola och allt imorgon. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: