mellan vakna & somna

Sommar i P1

Kategori: Diverse

Jag lyssnar just nu på Morgan Allings sommarprogram. Har inte hört det innan, men läst om det och tänkte att det skulle passa bra som öronunderhållning idag.

Riktigt riktigt bra är vad det är.

Har du inte lyssnat så gör det!
Sommar i P1 Morgan Alling, 25 juli

Bästisfunderingar

Kategori: Diverse

Jag fick ett mycket överraskande och förvånande sms häromdagen. Nämligen från min gamla barndomsbästis. Hon hade kommit att tänka på mig och skickade iväg ett sms för att kolla läget. Så kul!!

Vi träffades första gången när vi var fem år gamla. Hon bodde två hus bort, på andra sidan cykelstigen. Där sprang vi barfota mellan husen på sommaren, byggde kojor i lillaskogen och klättrade i trillingträdet vid rolandsbacke. Vi hade i stort sett alltid följe hem från skolan och vägen som egentligen tog tre minuter att gå, kunde ta över en timme för oss om vi hade något viktigt att prata om.

Vi har byggt oändligt mycket med lego, försökt lära daggmaskar och nyckelpigor att simma, gått på disko, spelat in mängder av egna barnprogram på kasettband och ja, gjort allt det där som man gör som bästisar.

Vi var nog egentligen ganska olika och det var nog också det som gjorde att vi gled ifrån varandra när vi började gymnasiet. Fast nu, när det gått några år, tror jag faktiskt att vi växt närmare varandra igen. Det är spännande det där. Hur man utvecklas och vilka olika vägar man väljer. Sen står man ändå plötsligt på samma väg igen.

Spännande som sagt.

Sommarbilder

Midsommar

Vår fina midsommarstång, dans, vårt camp och mat utanför husvagnen som är precis så liten som det ser ut...

Darling och jag, Midsommarpokalen, Björn har fått tatuering, finalisterna i fotbollstennisen

Åhus BeachSoccer

Team Spjutbygd på väg till match, Eve och Anna tar igen sig, tröttisar, längtar efter dusch

Dags att slå läger, lite fest på kvällen, en sväng till Kristianstad, ett svullet ben - aj

Skåneland

Dennis matar kor, mu, fina lusthuset, finaste Ann

Sommaröl, läskiga djur, sällskapsspel i massor - här har jag precis vunnit stort i Rapparkalja, grabbarna spelar Risk

Helsingör

Darling Pappa & Mamma, på restaurang, smarrig öl, jag och darling på väg hem

Skara sommarland

Extremt tidig avfärd, frukostdags, snygginga på sommarlandet, Björn uppochner

Darling åker vattenskidor, och smygdricker öl, dags för go-cart, Anna skjuter

Öland

Vi sov i församlingshemmet, 12 varv på klockan - hu, jag tog en cykeltur istället, tjejerna spelar spel

Björn och Ninni, dags för Ottoasrunespojkscup, publiken vallfärdade, spelarna var laddade

So far, so good. Och sommaren är ju inte ens slut än. Så fint så.

Tillbaka till verkligheten

Kategori: Diverse

Det var riktigt konstigt att gå och lägga sig ensam igår. Tror inte jag har sovit ensam, knappt varit vaken ensam, på hela semestern. Men eftersom jag var sliten som ett djur somnade jag som en sten och vaknade inte förrän darling ringde och rapporterade från Öland. :)

Nu har jag läst igenom 54 semestermejl och har nu mastiga 5 att jobba vidare med. Semesterhjärnorna är dock många här idag eftersom samliga tre som är i tjänst precis har kommit tillbaka från ledigheten. Vi har hittills kunnat konstatera att det krävs sex veckors semester för att man ska glömma lösenordet till datorn...

Så ja. Då var man igång igen.
Och om tre veckor är det semesterdags igen. Mohaha.

Då var det slut

Kategori: Diverse

Japp. Nu är semestern slut, över och förbi. Attans att tiden alltid ska gå så fort när man är ledig, men å andra sidan tyder det ju på att man har roligt så ja...

Lite ångest inför morgondagen finns det allt i magtrakten, men det hör ju till. Det blir förhoppningsvis en lugn och smidig start imorgon så att man kan få mjukstarta lite.

På tre veckor har jag hunnit göra så otroligt många roliga saker. Den här sista veckan har jag inte ens varit hemma en hel dag i sträck. Helsingör, Skara sommarland och trivselläger på Öland har jag hunnit med. På en liten vecka. Det har varit underbart.

Efter en minst sagt intensiv helg på Öland är jag en smula sliten nu. Jag har lagat mat, solat, cyklat 1,2 mil på minicykel, ölat och vinat, melodifestivalat, skrattat och busat. Det är sannerligen en fantastisk förening vi tillhör. En förening som inte liknar någon annan. Världens bästa IF Trion!

Återkommer med en bildkavalkad från de olika äventyren så fort kameran lokaliserats i packningen...

Handuppräckning för sommaren

Kategori: Diverse

Semestern rullar på och bloggen får fortsätta gå på halvfart en vecka till.
Denna veckan har faktiskt solen varit framme i hela två dagar och lockat oss till stranden. Fin fint. Efter ett par dagar hemma är det imorgon dags för nästa utflykt. Helsingör med min mamma och pappa står på schemat och sedan är vi inne på tredje och sista semesterveckan i ett nafs.

Mina tre veckor kan delas in i tre kategorier.
Vecka 1: sömn sömn och sömn
Vecka 2: sol och bad var det tänkt och visst blev det i alla fall lite av den varan
Vecka 3: Utflykter, utflykter och utflykter tills vi aldrig vill se ett tält igen

Vecka 4 kommer ju i augusti och då hoppas jag mest bara på mys, sol och en storstilad avslutning med Coldplay i Stockholm.

Alla som tycker att det här är en alldeles underbar sommar och vill att värme och semestern ska vara hela året räcker upp en hand!

Jag tror inte man kan ha det bättre än så här

Kategori: Diverse

Semester innebär mycket lite blogg och väldigt många fler utflykter. Oj oj oj vad det utflyktas och så roligt det är. Vädret kanske inte är på topp hela tiden, men det är en smula lättare att gå med på lite moln när man inte sitter hemma och tittar ut.

I lördags bar det av till Söderåkra för lite fotboll. Gick sådär när man inte kan använda högerbenet, lite regn också men rackarns trevligt var det. Vidare till Öland efter det. Ett snabbstopp för hej hej till syrran och barnen som var med sin fiiiina husavagn på Ekerums camping. Efter det susade vi till underbara Egby där det mest blev mys, planering, god mat och lite promenad. Precis som det ska vara med andra ord.

En snabb sväng hem till vår vackra stad för att gå på bio, packa om väskan, sova i egen säng och ladda för nästa utflykt. Måndag och tisdag har spenderats hos Ann och Andreas i stugan i skåneland. Två heeeelt underbara dagar. Galet god mat. Tokroliga sällskapsspel och idag blev det till och med lite sol och bad. Jag tror inte man kan ha det bättre än så här. Det är alldeles, alldeles underbart.

Regnbågen

Kategori: Diverse

Efter tre dagars semester har jag redan vant mig så pass mycket vid ledighet att jag tappat kollen på vilken dag det är. Härliga tider. Igår försökte jag jämna ut bonnabrännan på playan, med röd mage som resultat. Mysigt med sol och bad i alla fall.

Idag blev en sån där mellandag utan sol, utan bil, utan darling, men med lite shopping. Nu snart ska jag baka Lelles berömda lårkakor. Smarrigt!

Uppdatering i fothistorian gör gällande att det nu är grönt som är den hetaste färgen.
Grön fot och röd mage, jag är ju som en himla regnbåge. :)

The leg

Kategori: Diverse

Var det svullet ben som var inne nu sa vi?

Den blåa färgen har avancerat lite idag jämfört med igår när bilden togs.

Blåslagen semesterfirare

Kategori: Diverse

Då var semestern här. Ingen strålande sol idag, men det gör inte så värst mycket.
Har med den gångna helgen fått en underbar inledning på semestern. Beachsoccer i Åhus var helt underbart kul. Vi förvånade dessutom oss själva en smula genom att vinna första matchen och sen spela oavgjort i andra. Vi, som var ett gäng ihopplockade figurer, hade ju bara åkt dit för att lattja lite.

Vi kom till kvartsfinal i b-slutspelet. Det gjorde inte så mycket att det blev hemfärd då. För om lördagen var soligast någonsin så var söndagen ganska precis tvärtom. Ösregn och kalla vindar förstör ju stämningen en smula. Men brännan jag har från i lördags är jättefin, typ. I alla fall om jag väljer att gå i sporttopp hela sommaren. :)

Det var två trötta individer som hoppade ner i sängen igår, somnade på två sekunder och sedan sov nästan 12 timmar. När hände det senast? Kroppen är lätt blåslagen idag. Helst högerbenet som liksom är jämntjockt och blått från halva vaden och ner. Men ja, det var det värt.

Nu är semestern här och det är så underbart så underbart.

Det närmar sig

Kategori: Diverse

Ja. Nu är det nära. En efterlängtad och välbehövlig semester är i sikte. Två små jobbdagar kvar. Sen så.

Semester inleds med beachfotboll i Åhus. Det ska bli så jäkla kul! Extra kul blir det om folk slutar hoppa av ungefär nu och om mallanbrallan ser till att bli kvitt den ruskiga sjukan. Jag har ordinerat vila, varm saft och varmt honungsvatten. Vila är nog nyckeln i det hela tror jag, det brukar vara så. För övrigt säger SMHI 26 grader och strålande sol på lördag. Svettigt!

Det känns lite smått osannolikt att det är dags för semester. Den där sommarkänslan har, trots tokfint väder, inte riktigt infunnit sig än. Men den kommer förhoppningsvis som ett brev på posten på måndag då jag inser att jag inte behöver stiga upp klockan sju.

Ja, nu längtar jag. Måtte dessa två dagar gå fort fort fort.