mellan vakna & somna

Kul

Kategori: Diverse

En och en halv vecka tillbaka på jobbet och ja, det är fortfarande kul. Jag lovar att jag älskar mina barn, men även mammor kan faktiskt trivas med att jobba. Också. 😉 Har fått frågan om hur mycket jag ska jobba nu säkert tjugo gånger den senaste veckan. Och minerna när jag svarat heltid har varit enbart chockförvåning. Men allt har blivit lite mer avslappnat när jag berättat att pappa Morgan är hemma. 😉

Nej, nu ska vi inte gräva ner oss i det gamla hålet. Jobbet är kul, barnen är nöjda och glada, jag får komma hem och vara efterlängtad och Morgan får känna på att vara den förhandlande gränssättande föräldern som får extra mycket mys och bus.

Det mesta nu handlar om att komma in det här nya läget, för oss alla. Och sen verkar en förkylning ligga och lura runt knuten, och titta fram lite ibland, så energinivån är overkligt låg just nu. Det kanske inte hjälper till heller att lillebror låter som en dinosaurie halva nätterna eller att storasyster blivit lite mörkrädd och dessutom slutat med nattblöja sen ett tag tillbaka med lite blandade resultat. Oh well, var sak har sin tid. Även nattsömn. 😉

Hösten är i alla fall nya favoritårstiden, de grubblande tankarna är lite för störiga precis när man ska sova och i helgen fick jag ett sådant lyckorus av kärlek till min lilla familj så jag började gråta lite mitt i pannkakssteket. Fint ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: