mellan vakna & somna

11

Kategori: Diverse

Min lille bullebebis är nu 11 månader. Ack så overkligt att han snart blir ett helt år! Samtidigt har jag svårt att minnas hur det var innan han kom...

Nåväl.
11 månader alltså. Han äter fortfarande som en häst, har nytt gårekord på fem steg i ett svep utan att hålla i sig, älskar när syrran vill busa och babblar osammanhängande mer eller mindre konstant. Han sover lite oroligt på nätterna och vaknar som om han trodde att mamman blivit morgonpigg... Han är full av bus och är inte still många sekunder i vaket tillstånd.

Han är väldigt nyfiken av sig och har inte direkt några tecken på blyghet eller försiktighet. Musik och dans är superskoj och när någon kittlar honom på magen tjuter han av skratt.

När han inte hinner med eller inte får göra som han vill blir han vansinnig, vrålar och kastar sig i en båge bakåt. Han tycker väldigt mycket om att gunga och leka ute.

En vanlig dag vaknar han runt sex (allt från fem till halv sju är egentligen vardag) och äter välling. Till frukost en stund senare blir det oftast smörgås och gröt eller yoghurt. Sedan blir det lunch, samma som vi andra äter, något lättare mellis på eftermiddagen, middag och välling igen på kvällen vid läggdags. Runt halv åtta-åtta brukar han sova gott. Han sover oftast bara en gång, på förmiddagen, och om det blir sömn på eftermiddagen också kan nattningen bli lite av ett lotteri. 😉

Min store lille buse.

Kommentarer

  • Sophia säger:

    Hej Sara,
    Vilka goa ungar du har - jättesöta!
    Jag hittade din blogg när jag googlade på sömn :)

    Jag jobbar med TV-programmet Dr Mikael och Tilde som sänds på Sjuan nu i höst. Till ett temaavsnitt om Sömn och stress, söker vi Skypegäster.
    Det innebär att man är med på videosamtal via Skype eller FaceTime hemifrån (eller från jobbet). Det viktiga är att man kan sitta ostört under tiden samtalet varar.
    Deltagandet är ganska kort och man ställer en specifik fråga, vi letar därför efter personer som är så nära frågorna som möjligt.

    Vi letar efter flera typer, men jag undrar om just den här stämmer in på dig?
    En småbarnsmamma som har två små barn och pga det får nattsömnen störd. Hon undrar hur farligt det är att inte få sova ordentligt under lång tid.

    Vad säger du? Skulle det vara intressant för dig att delta? Mejla mig på [email protected]

    Allt gott,
    Sophia

    OBS att du måste ha Skype eller FaceTime för att delta. Inspelning sker fredag den 16 september ca 11-14. Själva samtalet tar inte så lång tid men du måste kunna vara tillgänglig att ringa upp under den tiden.

    2016-09-07 | 12:18:58

Kommentera inlägget här: