mellan vakna & somna

Agnes 4 år

Kategori: Diverse

 
Lite oklart om pausen är över, eller om detta bara är en tillfällig återkomst. Men jag kände att en sammanfattning inför den fjärde födelsedagen vill jag ju gärna ha sparat framöver. :)
 
Agnes fyller ju fyra år och som hon längtat efter denna födelsedag. "Är det länge kvar till jag fyller år nu mamma" har hon frågat i flera veckor. Det känns som det har hänt mycket det senaste året, samtidigt som hon ju såklart är sig väldigt lik personlighetsmässigt. Hon är fortfarande lite avvaktande i nya grupper, men där hon känner sig trygg tar hon sin plats. Det är mycket spring och fart i benen, just nu äter hon som en häst - minst två portioner per måltid och det är förstås himla glädjande när man kämpat med just det sedan dagen hon föddes.
 
Vi går på minisim en gång i veckan, bara Agnes och jag, och som hon älskar det. Lite utmaningar för henne, men fortfarande kul och bastun och frukten efteråt är ju minst halva grejen.
 
Sång och musik är verkligen något hon gillar i massor. Hon tar gärna små pauser på egen hand när hon vill vara i fred. Ritar och pysslar gärna, och gubbarna börjar nu få mer och mer detaljer. Himla kul. Hon är mycket intresserad av bokstäver och kan flera stycken kopplat till kompisarna på förskolan.
 
Humöret är fortfarande stort, och varierande, som det ska vara på en fyraåring antar jag. Men det utmanar helt klart tålamodet för mamman och pappan med jämna mellanrum. Lillebror är just nu mest jobbig eftersom han ska ha allt hon har och även är starkare än henne och kan brotta ner storasyster utan större problem. Men hon kan lika gärna i nästa stund busa och kramas med honom och vill absolut inte göra något annat än att dela rum med sin häppe.
 
Hon leker gärna med dockor, lera eller bygger olika spännande balansbanor genom huset. Hon är väldigt medveten om saker som händer runt henne, är snäll och kommer gärna och kramas.
 
Tänk att det redan gått fyra år. Vår stora fina Agnes!
 
 

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Mina barnbarn älskar att läsa gamla inlägg på min blogg. De vrider sig av skratt över tokiga inlägg och roliga foton. Så har du tid, skriv ibland!

    Lycka till med nya jobbet!

    Kram

    2017-09-22 | 22:28:51
    Bloggadress: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här: