mellan vakna & somna

Countdown

Kategori: Diverse

Nu närmar det sig verkligen jobbstart för den här mamman. På måndag är det dags att försöka veva igång hjärnan igen och åka och hänga med mina bästa kollegor dagarna i ända. Inte dumt alls och jag är bara peppad, ingen ångest i sikte. Självklart kommer jag sakna mina små huliganer, men de kommer ju vara hemma med pappan och ha det hur bra som helst.

Och jag tror nog faktiskt att jag ganska precis just nu behöver en paus från att vara hemmamamma. Det är ju heller inte omöjligt att jag faktiskt blir en bättre mamma av att göra lite annat om dagarna. Tålamodet kommer förhoppningsvis inte vara slut redan vid frukosten till exempel... Jag älskar mina barn till månen och tillbaka, men trött är jag och tålamodet har liksom sinat nu. 😉. En röjarralf och en som vet precis vilka knappar hon ska trycka på kan visst ha den effekten. 😂

Men en omställning blir det ju helt klart. Det blir till exempel lite halvklurigt att ta en tupplur med nusenosen om natten varit osovig. Det kan också bli lite andra diskussioner än "ät inte sopor", "sluta gärna banka på vitrinskåpet med leksaken", "brottas inte så ni slår ihjäl er"... Typ så. Eller så blir det ingen skillnad alls och då är det nog dags att bli orolig. 😉

Så nu börjar snart nästa fas i livet. Spännande och kul.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: