mellan vakna & somna

Framåt

Kategori:

Ännu en helg som bara rasslade förbi, det är ju helt galet så snabbt tiden går. Men helgens snabba fart kan mycket väl bero på det härliga sällskapet vi fick. Två av syskonbarnen kom hit med tåg och sov över till söndagen medan deras mamma och pappa var på utflykt. Agnes var förstås överlycklig och drog med dem runt i huset på alla möjliga lekar. Fint! Lite slapp, våfflor, bakning, grill, godisätande och så där hann vi också med. Syskonbarnen valde att campa i stugan och jag får väl erkänna att jag nästan hade väntat mig att de skulle komma in på natten, men icke. :) Bra helg som sagt.







Å på tal om tid som går fort... Imorgon blir lillebror ett halvår. Jösses. Han firade det lite redan idag med att knäcka koden för hur man paddlar sig framåt istället för i cirklar eller bakåt. Stort!


Morgondagen ska jag för min del spendera med mina arbetskamrater medan pappan i familjen får hänga med våra kottar. Blir en himla bra dag för alla känns det som. Hur mycket jag än njuter av ledigt med mina barn så passar det utmärkt med ett litet avbrott på en dag för att se om hjärnan fixar med en liten kurs i klarspråk. :) 

Resten av veckan kommer annars ägnas åt kalasförberedelser. För ja, den stora filuren fyller ju TRE nästa vecka, så i helgen blir det kalas. Tre år, ja jösses. Och igår ritade hon den första teckningen där det inte var några som helst tveksamheter om motivet! Så häftigt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: