mellan vakna & somna

Neråt

Kategori:

Happ Happ, invägning i torsdags och viktkurvan pekade fortfarande neråt. 4740 gram hade lillebror gått ner till och är det dags att få den där kurvan att vända. Så nu blir det mer mat i flaskan och amningen får bli mer av ett mys-komplement. Det kan gå en hel dag utan att jag ammar och utan att det direkt flödar ut mjölk, det säger ju en del om mängden mat tycker jag.

Men med mer ersättning har vi i alla fall nu en nöjdare och piggare bebis. Och det märks att han behövde mer mat. Igår åt han i stort sett varannan timme, men det var lite längre paus mellan i natt tack och lov. :)

Tvåbarnslivet känns fortfarande overkligt och stundtals rätt så utmanande. Igår hade bönan sin första dag med mer avundsjuka. Allt som lillebror gjorde ville hon också göra. Inklusive ha på sig pyttiga kläder och sova i vagn... Men det gick över så småningom det också. Och idag kände jag mig som lite av en supermamma när jag lyckades fixa välling och ersättning till båda på morgonen innan alla bröt ihop totalt. Det är de små sakerna som gör det. Och om ett tag är det ju vardag...:)







Kommentarer


Kommentera inlägget här: