mellan vakna & somna

Frukostlugn

Kategori:

Min böna är lämnad på Stubben och jag får en lugn stund med en kopp kaffe innan lillebror vaknar. Välbehövligt. Han gillar ju att åka bil den där lille och sover nästan som bäst i sitt babyskydd, så han brukar få sitta kvar i det och sova en stund. Tror att alla är nöjda med det upplägget. :)

Annars är han lite svårsövd på dagarna. Ja, om han inte får sova på mig förstås. Men just dagtid är det ju ganska skönt att kunna få lite gjort, eller kunna leka med storasyster och så där. Men å andra sidan sover han ju bra på nätterna och ska jag välja något, så väljer jag det. I natt har vi faktiskt inte ens varit uppe. Jag och Viggo gick och la oss strax efter elva och sen började han inte grymta förrän strax innan halv sex. Dock mutade jag med nappen en stund till och så vips var klockan nästan humana 05.50. ;) Det här med vad som är morgon och vad som är natt kan ju diskuteras förstås... :)

I eftermiddag väntar viktkontroll igen för lillebror. Och det är en helt annan känsla att åka och väga ett barn som man vet äter som en häst, jämfört med ångesten inför vägningarna när Agnes var bebis. Annars är det faktiskt Agnes som är huvudpersonen vid dagens bvc-besök. 2,5-årskontroll står på schemat, mycket spännande! :)

I övrigt så inledde vi veckan med strömavbrott overkligt nog. Vädret var av det vindstilla slaget, men ändå var det strömlöst från eftermiddagen och en bit in på natten. Vi höll oss mest på vift och med det lilla elverket igång sen gick det ingen nöd på oss. Hade jag däremot behövt värma ersättning på kaminen till skogens akuthungrigaste gosse hade jag nog strukit med.. ;)

Innan strömavbrottet hade vi en jättehärlig söndag vid sjön. Nästan lite vårkänslor, känns inte helt okej. Helst inte när Agnes läääängtar efter fö (snö) och att åka pulka med lillebror. Nåväl, förr eller senare blir det väl vinter också.

Förresten, någon som har tips på en vagnmodell med stor liggdel? ;) Som synes på bilden lite längre ner är den nuvarande vagnen alldeles snart urväxt..

 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: