mellan vakna & somna

Full fart framåt

Kategori: Diverse

Juletid. Julefrid.
Inte riktigt än kanske. Men ganska snart hoppas jag. :)
Hemma är det lite myspyntat och fixat. Om någon vecka får tomtarna åka upp också och så ska vi ju gå på den årliga granjakten. Fantastiskt härligt att kunna gå ut i sin trädgård och hugga en gran. ;) Lite julbak (/födelsedagsbak för sambon) har hunnits med och vid förra helgens styrelsemöte mumsade vi på en helt fantastisk saffranspannacotta. Rekommenderas verkligen, recept finns här:
 
Vi tar lite bildkavalkad för att sammanfatta den senaste tiden. Himlans tur att jag är snäppet mer aktiv på instagram än här...
 
Äntligen har vi fått en taklampa på plats på ovanvåningen. Hittade en fin fin begagnad som funkar utmärkt till dess att vi kommit på vad vi vill ha för slags lampa där. Inte helt lätt att hitta något som passar och funkar:
 

Årets adventsljusstake blev precis så som jag såg den framför mig i huvudet. För ovanlighetens skull. Mossa från tomten, lite gamla pärlor och så min nya fiiiina ljusstake från glasverandan.se.
 

Min envisa lilla unge vägrar hittills att ta på den där tomteluvan som jag letat fram. Solhatt däremot... :)
 
 
På första advent passade Morgan också på att klippa gräset. Konstigt på så väldigt många olika vis.
 

Det har varit lite mycket jobbmässigt på sistone. Lite mycket överlag egentligen. Men det är bara att hålla näsan över ytan och hoppas att det vänder där någon gång lagom till julefriden. ;) Till dess njuter jag av lyckan och lugnet och buset och allt det härliga som finns i min underbara familj. Lillbönan har ju fastnat på bild också. Första förskolebilden är här. Man blir ju helt salig.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: