mellan vakna & somna

Statistik

Kategori: Diverse

Tiden bara går. Ruskigt fort dessutom. Och hittills har jag mått riktigt bra genom graviditeten. Lite extra trötthet och ont i ryggen, men det känns som sådant jag räknat med och verkligen kan överleva. Vågen stannade på +3,7 kg från inskrivningen till senaste barnmorskebesöket då vi var strax över halvvägs. Oväntat lite, men också rätt skönt faktiskt. Även om inte kilona är något jag fastnar vid när jag tänker på det här med att vara gravid, så påverkar ju en viktuppgång också hur kroppen mår och med en redan trasig rygg är det skönt att det inte har skenat iväg. Än.
 
Vi är nu inne i graviditetsvecka 26. Tiden har gått ruskigt fort på sistone.
62,9% av graviditeten har passerat. Alltså 176 av 280 dagar.
Jag är i graviditetsmånad 7 och i trimester 2.
Enligt den här appen med all denna info är det också 104 dagar kvar tills dess att bebisen är beräknad att titta ut.
 
Känner av lite buffar och puffar ibland, men moderkakan där fram dämpar ju en hel del så det är inga dundersparkar som känns direkt. Morgan har känt och känt och känt och känt på magen för att försöka pricka in att känna något. Det har gått lite sådär kan man säga, men nu har han ändå lyckats två gånger. Det som känns ganska mycket för mig, känns mer som ett pulsslag i hans hand.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: