mellan vakna & somna

Produktivitet

Kategori: Diverse

Det blev visst en ganska produktiv helg. Inklusive att jag spontansomnat i soffan ett par, tre, gånger under helgen. Men det får man göra när bullen jäser.
 
I lördags tog jag mig an den smått skräckinjagande ovanvåningen. Skräckinjagande både för att det är mössens place och för att det på något mystiskt vis förvaras så sjukt mycket grejer där. Mitt mål var att rensa, bära ner sånt som vi faktiskt kan ha användning för och ställa iordning lite av kaoset. Detta resulterade bland annat i fem ouppackade flyttlådor med allt från vardagsglas till bestick, kristallglas och kläder. Väldigt spännande. Det kändes plötsligt som att jag varit på värsta shoppingturen. Himla bra.
 
Jag hittade även en oljelampa från Karlskrona lampfabrik. Sprillans ny. Har visst fått den i julklapp från något jobb någon gång. Men nu kändes den som att den passar lite bättre in i hemmet, så nu gjorde vi den till en del av huset.
 
Min världens bästa sambo har under helgen bland annat fixat färdigt murstocken, satt klart råsponten i taket, plockat undan överblivna trämojänger, satt upp en lampa i hallen och fundera lite över att lägga klinker i köket. Produktivitet och energi som sagt.
 
 
 
Fint blir det och nu längtar vi mest bara hela tiden efter att få krypa upp i varsin fåtölj framför brasan. Men den där brasan är ju inte helt lätt att få till har det visat sig. Historiens struligaste kaminleverantör frågade senast idag om vi ordnade med ihopsvetsningen av rören själva. Well, det är ju ganska precis sånt som jag tycker ingår i en installation. Nåväl, förr eller senare kommer väl den himla kaminen att stå där. Helst förr.
 
:)

Kommentarer

  • Malin säger:

    Men hallå du glömde lite viktiga bilder! 1. Hallampan 2. Karlskrona-lampan om detta är en och samma lampa räcker det med en bild! :-)

    2012-11-26 | 15:51:05

Kommentera inlägget här: