mellan vakna & somna

Fascinerande

Kategori: Diverse

Att vara gravid är sannerligen fascinerande, på så väldigt många vis. Dels är det ju hela den ytterst fascinerande känslan att någon faktiskt växer och lever där inne. Tänker man för mycket på det är det lätt att trilla in på lite ailienkänslor också. ;)
 
Men det mest fascinerande av allt är nog ändå alla appar och forum som finns. Informationen i apparna är minst sagt intressant. När jag redan haft mammabyxor och synlig bullmage i fleeera veckor så får man tipsen att nu kan det börja synas och det kan vara dags att köpa mammakläder. Häromdagen fick jag tipset om att måla naglarna för att må bra och ett tag sedan fanns information om att det kanske inte är helt säkert att använda bygelbehå när man är gravid. Fast det verkade ju förstås inte finnas några konkreta bevis för att det skulle vara skadligt... Fascinerande som sagt.
 
Och alla forum är ju en historia för sig. Om man har en liten böjelse för att bli uppskrämd och skitnervös så är det ett alldeles utmärkt tips att hänga tokmycket på olika forum. De kan säkert vara jättebra i vissa fall, stöd och tips går ju också att få. Men ja, det är många intressanta berättelser också som verkligen kan sätta igång fantasin. Och det är ju fler än jag som reflekterar över detta idag.
 
Dessutom, när man är gravid för första gången och inte riktigt vet hur det funkar så är man ganska utelämnad till sitt eget förnuft. Och google. Visst kan jag ringa barnmorskan om jag undrar något, men av någon anledning så drar jag mig lite för det. När besöken hos barnmorskan dessutom inte är så många i början, när i varje fall jag varit väldigt informationstörstande, så är det lätt att fastna i googlandet. På gott och ont.
 
För övrigt så kommer jag inte träffa BMI-barnmorskan nästa gång. Nu blir det samma som jag var hos allra första gången, på hälsosamtalet. Det blev ett självlöst "problem" eftersom BMI-barnmorskan numera enbart jobbade på förlossningen. Därmed kanske jag och min kraftiga övervikt får träffa henne i april istället... ;)

Kommentarer

  • Malin säger:

    Yes!!!

    2012-11-25 | 13:18:15

Kommentera inlägget här: