mellan vakna & somna

Saker på min önskelista

Kategori: Diverse

Tyckte nästan det började bli längesedan ett inlägg om livet på Björkholmen. Så kan vi ju inte ha det.

Den här önskelistan riktar sig egentligen mest till den dära hyresvärden. Saker han ska fixa, men som ännu inte blivit verklighet. Trevlig är han, men nåt snabbhetspris blir det icke. Nåja, tålamod smittar tydligen så jag har fått lite av sambons också. Men följande önskar jag mig inom en sådär lite halvsnar framtid:

- Fler köksskåp - flyttlådor är praktiska när man flyttar, inte när man bor.
- Bänkskiva på ovan nämnda köksskåp - spisen är bra att laga mat på, inte ha som avlastningsyta. (det är bara en tidsfråga innan smöret hamnar på en varm platta istället för på smörgåsen)
- Någon form av dörr till duschen - vatten är trevligt i duschen, inte över halva badrummet.
- Kakel och tjusigt i badrummet - aprikost är fortfarande inte min favoritfärg.
- TV-kanaler - det är tydligen det senaste att kunna bläddra fritt mellan kanaler och program. (FEM veckor utan tv nu)

Ja, det mesta i önskelistan sägs hända under april.
Så det hoppas jag. För på fredag är det ju faktiskt april. Galet.
Hur det egentligen ska gå till när vi ska få badrummet totalrenoverat samtidigt som vi bor i lägenheten är dock rätt så oklart. En potta på gården och duscha på Friskis ligger väl rätt nära till hands.

Heja heja!

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: