mellan vakna & somna

Officiellt

Kategori: Diverse

Jo, det blir väl nästan inte mer officiellt än när man ändrar relationship status på Facebook nuförtiden. Men så är det. Singellivet är här igen.

Jag ska inte påstå att det är ett gemensamt beslut, för riktigt så är det inte. Men nu är det som det är och jag jobbar med att acceptera och titta framåt. Varken jag eller någon annan tjänar på att titta för mycket bakåt. Nu ska vi sätta punkt för en underbar period i livet och så småningom gå vidare.

Det är inte lätt. Men det ska det heller inte vara.
Med små små steg ska jag gå framåt. Med blickar bakåt ska jag minnas allt fint med ett leende. Jag är otroligt glad att jag inte är arg. Jag är bara ledsen, vilket i och för sig inte är så bara. Men att inte vara arg gör det lättare att se framåt.

Ja, livet är en bergochdalbana just nu. Jag tar en dag i taget. Lyssnar på alla kloka ord från fina människor i min närhet och tar mig igenom dalarna också.

Det ska gå. Det ska bli bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: