mellan vakna & somna

Skidjakt och knasdröm

Kategori: Diverse

Jag var på läger i natt. Någon form av läger som var så roligt att jag helt glömde bort att gå till jobbet. Ja, i drömmen alltså. Det var mycket som var konstigt i drömmen. Men det konstigaste av allt var att jag fick skjuts med farmor från lägret till jobbet (som var mitt gamla jobb och inte mitt nuvarande) när jag väl kommit på att det var jobbdags, vid halv tio på förmiddagen.

Att jag åkte med farmor var ungefär lika konstigt i drömmen som det hade varit i verkligheten. Farmor har inget körkort i verkligheten, har aldrig kört bil, och det var ungefär så det kändes i drömmen också. Plötsligt gasade hon iväg när vi i själva verket skulle stå still och jag fick skrika bromsa, BROMSA och även förklara vilken pedal som var bromsen.

Spännande som sagt.

Helgen har varit lugn och fin. Igår var det lite möte med fotbollslaget, lär nog bli en intressant säsong, och sedan mest bara mys för hela slanten. Som sig bör den tionde i månaden. Lagade smarrig entrecôte med potatisskivor och dragonsås. Toppade med ett ugnsbakat äpple med kokos och kanel. Avslutade med bio - Sherlock Holmes - riktigt bra film som rekommenderas, men riktigt låg mys- och trevlighetsfaktor i den nya biografen.

Ett bra avslut på helgen och nu är det full fart på det nya året.

Jag är för övrigt på skidjakt, så om någon har ett par lagom långa, lagom fina skidor till övers så vet ni var jag finns.

:)

Kommentarer

  • Svärmor säger:

    Jag ska gå på bio ikväll. Va synd att alla som varit på den nya bion inte tycker om den.

    Jag ska bilda mig en egen uppfattning ikväll.

    Kram



    2010-01-11 | 17:48:59
    Bloggadress: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här: