mellan vakna & somna

Ett händelserikt 2010

Kategori: Diverse

Nu är det bara några få dagar kvar på året och trots att datorn ätit upp en stor del av bilderna ska jag försöka mig på en liten sammanfattning av ett händelserikt år med hjälp av ord och bild.

Januari

Snö, snö och mera snö. Firade in det nya året med fina vänner i Lyckeby. Köpte skidor och pjäxor för julklappspengen. Provåkte skidor i metropolen Österbymo och tog mig nästan förbi plogstadiet, nästan alltså. Fick åka snöplog på jobbet och var oväntat exalterad över detta.

   

Februari

Inleder månaden med inventering. Hua. Fortsätter med skidutflykt till Vallåsen där jag och Anna slipar på våra mastiga självlärda skidkunskaper. Fastkörningarna duggade tätt i ett snöigt Karlskrona och varje dag var det någon som fick knuffas iväg. Kikade på OS, letade efter skidbacke i Karlshamn och bus med den brune lillebroren.

 

Mars

Trotsade vintern i ljusa tygskor. Kikade på fotboll i metropoler som Torsås och Kyrkhult. Shoppade en sväng i Kalmar och blev ännu en gång av med det onda hos fru ryggdoktor. Funderade på fotbollskarriären och fick hem den dåvarande med ett brutet nyckelben från Sälen.

   

April

Firade påsk med lediga dagar och kalas för finaste farfaren. Årets första grillkväll i Lyckeby och det stora beslutet att gå i fotbollspension. En frusen fotbollspremiär där vi bloggade så fingrarna glödde trots kylan. Firade bloggens ettårsdag och åkte på utbildning till Malmö. Åkte även till Stockholm med jobbet för en spännande utbildning och fick då känna på riktigt härlig vår med 18 grader och sol.

 

Maj

Ljuva maj. Alltid en bra månad, inte minst den sextonde dagen i månaden då det firas födelsedag. Månaden inleddes dock med middag på Glassiären tillsammans med finaste spelarfruarna. Firade pappans 60-årsdag med utflykt till Kalmar där systern höll ett mycket minnesvärt tal på kvällen: "- Ja, ehm. Grattis!". Kom igång med lite träning i form av löpning och åkte på härlig skåneutflykt med jobbet.

     

   

Juni

Överraskningarnas månad. Löpte vidare, lagade tandtrollshål och överraskade en nybliven polis. Åkte till Öland för dop och överraskningsbröllop. Firade midsommar på IP med fina vänner.

   

Juli

Semestermånad. Inledde semestern med fotbollsläger för massa härliga barn. Stekte 16 kilo köttfärs och stekte knasigt många pannkakor. Tillbringade en massa tid på stranden på Saltö och åkte till Öland med fina fotbollsföreningen. Blev singel, bröt ihop och kom igen. Helt klart en händelserik månad.

   

   

Augusti

Tog en dag i taget, ett steg i taget och tog mig faktiskt framåt. Mycket tack vare en oväntat vis kollega som puffade på och uppmuntrade och lyssnade. Sålde ett skrivbord, åkte till mina finaste skånevänner och snörade på danseskorna för första gången som nysingel (för övrigt en lite lätt märklig upplevelse). Rensade både lägenhet och hjärna och började så smått landa stabilt med fötterna på marken. Avslutade månaden med en oförklarlig smärta i magen och därför en hel dag på akuten, en fantastiskt rolig avskedsfest och en inventering. Dessutom kom världens finaste bebis till världen.

   

September

Mallan och jag inledde det "nya livet" på Friskis. Mäta och väga varannan vecka och det hände omgående trevliga saker med kroppen. Gjorde mål efter två minuter på fotbollsplanen, skämdes lite för hur svenska folket röstade och gjorde ytterligare ett fotbollsinhopp. Åkte till Mjällby för att kika på allsvenskt, bakade kakor och förberedde en strålande rosa fest.

 

Oktober

Bjöd in fina vänner till en rosa tjejfest som blev riktigt lyckad. Vågen visade - 4 kg och jag startade min antinegativitetskampanj. Fick fin post från systerdottern, mös med syskonbarnen och stickade halsduk. Spenderade många slantar på bilen och blev mot slutet av månaden så där pirrig i magen som man bara blir när man träffat mannen i sitt liv för första gången.

     

November

En härlig månad. Vad annat kan det vara när man är nykär. Gick omkring med ett leende mest hela tiden och cyklade i regn och rusk till jobbet. Åkte till Skåne på galen inflyttningsfest hos mina finaste skåningar. Rödvinet flödade, på alla möjliga håll. Följde Så mycket bättre och arrangerade en årsfest för föreningarnas förening. Var på dop, gick härliga snöpromenader med mitt hjärta, firade advent och mös en sväng med syskonbarnen.

   

     

December

En riktig vintermånad. Snökaos var nog tidningarnas vanligaste ord. Vi inledde vår lägenhetsjakt, farfar fick en hjärtinfarkt, hämtade sig från den och fick sedan beskedet att cancern spridit sig från lungorna till levern. Jag och M hade varmchokladmys på balkongen, halsduken blev klar, granen höggs och på tredje försöket hittade vi vår efterlängtade lägenhet. Julen firades i Sölvan, ledigheten innehöll både bio, fotboll och inspirationsrunda inför vårens flytt. Nyår firas även den i Sölvan, oväntat nog med M:s vänner dock. Roligt ska det i alla fall bli och jag längtar efter att få pussa in det nya året med världens finaste.

   

   

 


Ja, ett händelserikt år har det verkligen varit. Det här året gav mig möjligheten att både hitta stabiliteten i mig själv och att hitta kärleken. På riktigt. Nu väntar ett spännande 2011 och jag hoppas att alla mina vänner och familj får ett fantastiskt gott nytt år.





Kommentarer

  • Lina säger:

    Håller alla tummar och tår för att du/ni ska få ett underbart år. Ha det gott och ta hand om dig, kram

    2011-01-04 | 22:34:32
    Bloggadress: http://brynjebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: