mellan vakna & somna

Akut, avsked och räka

Kategori: Diverse

Oj vilken helg det blev.
Tillbringade hela fredagen i sjukvården för att försöka få bukt med mina magsmärtor. 2 timmar på vårdcentralen resulterade i att läkaren (en riktigt bra för en gångs skull) skickade mig direkt till akuten. "Gå direkt till akuten, utan att passera gå" sa han på monopolvis.

På akuten fick jag hänga i en vilohytt i sisådär fem timmar. Blev prover i massor och röntgen av hela magifikationen - fick alltså åka in i en sån där tunnel och röntgas. Var lite lätt uttråkad där jag låg och tvingades lyssna till personalens skvaller på andra sidan skynket. Tack syster för att du kom och höll mig sällskap på sluttampen!

Mina fem timmar på akuten resulterade i att jag blev hemskickad utan att egentligen veta mer än att ett prov visade tecken på inflammation. Mycket mystiskt. Om jag kände mig lika dålig var jag välkommen tillbaka för nya prover dagen efter. Men skrämseltaktik verkar funka fint på min kropp, det känns verkligen som att det är på väg åt rätt håll nu. Inte helt bra än, men väldigt mycket bättre.

Åkte västerut i lördags för fotbollstitt och bloggeliblogg. Trots viss drunkningsrisk på grund av skyfallet så blev det vinst och en härlig utflykt. Kom hem, vilade magen, tvingade mig själv till att äta och studsade (stor överdrift, lunkade långsamt är mer sanningsenligt) vidare till Palles avskedsfest. Blev en riktigt RIKTIGT rolig kväll. Dansade mig svettig, drack varannan vatten, fick historiens skrattattack på dansgolvet och hade det helt enkelt hur bra som helst. Tack Palle!

Varannan vatten är ju verkligen guld värt dagen efter. Vaknade helt utan baksmälletendenser. Ja, om man bortser från den helt tossiga tröttheten. Ägnade sedan nästan 6 timmar åt inventering på CityGross. Precis så okul som det låter. Fast den inte helt fräscha räkan jag hittade bland platsglasen var ju lite spännande...

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: