mellan vakna & somna

Flyttsugen

Kategori: Diverse

Jag är en smula sugen på att flytta. Inte för att jag inte trivs, mer för att jag helt enkelt känner mig klar med den här lägenheten, slöhyresvärden och surtanten.

Men det är ju inte bara att flytta lite hipp som happ. Dels för att vi har sjukt mycket grejer och bor på fjärde våningen i ett hus utan hiss. Men också för att man vill ju hitta ett riktigt bra ställe som man vill bo på länge, kanske till och med köpa en lägenhet, och det kräver lite eftertanke.

Saker som sätter igång jag-vill-flytta-tankarna är helt klart att till exempel titta på Annas blivande lägenhet. Det är ju så roligt att pyssla och planera. Men det är väl ungefär det som är kul med själva flyttandet också. Bärbiten kunde jag gärna vara utan.

Men istället för att flytta tror jag det får bli lite uppiffning här istället. Hallen ligger risigt till...

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: