mellan vakna & somna

Bananmage

Kategori: Diverse

Medicinen mot min magkatarr hjälpte bra. Riktigt bra. Den första veckan.
Nu, inte riktigt lika bra.

Natten: Somnade väl strax efter två. Ont ont ont i magen. Vaknade vid tre igen när tre glada gossar kom hem på efterfest. De försökte muta mig med ros och sång. Det gick sådär. Kvart över fyra hade jag så ont i magen och var så trött att jag fick ett litet fint utbrott på grabbarna i soffan. Det där med att man inte riktigt har sin normala hörsel kvar, och därför pratar högt och tittar på tv högt, när man är full är ju ingen myt direkt. Försök viska när du är full...

Nu hade det onda nästan mer gått över till kramper. Behöver jag säga att det var sådär...?
Som pricken över i:et i denna historia var det ju meningen att jag skulle stiga upp kl 06.20 och åka till lägret. Det var inte riktigt aktuellt med ont i magen och ungefär 45 minuters sömn...

Så nu är jag sjukskriven från mitt ideella arbete och vill bli av med magen så fort som möjligt. Någon som är intresserad av att köpa den? Eller kanske i alla fall någon som har råd vad jag kan göra för att må bättre?

Nu ska jag se om jag ska hämnas på de tre snarkande filurerna eller inte...

Kommentarer

  • Petra säger:

    Oh, hoppas det går över, magen e inte att leka med när den är sådär, lova att gå till doktorn om det fortsätter, kan vara vägen till magsår...

    2008-06-29 | 12:40:13
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: