mellan vakna & somna

2007

Kategori: Diverse

Man ska ju göra en sammanfattning av året som gått, det hör liksom till. Och hade det inte varit för mitt extremdåliga minne så hade denna sammanfattning säkert blivit i princip hur bra som helst. Nu blir den sådär, men den blir.

2007 firades in i en gatukorsning i Malmö med raketer vinande kring öronen, en upplevelse bara det. Återvände dagen därpå till mitt älskade öst. Började jobba igen och sökte mitt eget jobb efter att ha satt ihop min egen platsannons. Intressant. Jag var en av sju sökande och precis i början av februari blev jag fast anställd.

Men innan dess hann jag med lite bilproblem. Eller lite, det var en kraftig underdrift. Bilen strejkade mest hela tiden och när det väl var avhjälpt ja då klev vandalerna upp ur sin håla och krossade min bakruta. Januari var för övrigt även en månad med i det närmaste konstant träningsvärk.

Februari bjöd också på fest med bara precis lagom mycket skandaler. Skridskoåkning, Alla stjärtars dag, Mary Kay och träning i två decimeter snö. Livat med andra ord. Det går även alldeles utmärkt bra att lägga till ett antal fester innehållande Singstar, fast det gäller lite för hela året...

Stamgäster på varmbadhuset, träningsmatcher och ett år i Karlskrona kom i Mars. Men det blev även våffeldag, kvinnodag, regn och nytt kontor. Dessutom fyllde sötaste Bobben ett helt år och bästa systeryster slog till på att fylla 30.

I april försökte jag luras via bloggen på månadens första dag. På månadens andra dag fyllde min söta farfar 86 och några dagar senare blev Brallan 25 (en födelsedag som hon firade med tårta på ungdomssektionsmöte - är jag en taskig ordförande?) =) Herrlaget förlorade i premiären och vi spelade vårt livs bästa träningsmatch mot Norra Tång. Mitt jobb vann ett fint Guldägg och ja, även mitt lag förlorade i premiären.

Maj. Sköna maj. Värvade barn till vårt knattelag, hade återträff i Kalmar, spelade fotboll och fyllde år. Skulle åkt till Östersund på konferens, men flygstrejken satte stopp. Utbildning inför nattvandringen och ett långdraget letande efter bil inleddes. En lätt släng av en önskan att bli nunna, singelpanik och rosa fest. Lite lagom problem på jobbet och så vips så var det juni.

Juni. En osannolik fotbollsmatch mellan Sverige och Danmark. Ett gäng förluster med laget. Firande av Brallan som tog examen. Solsken, värme och picknick. Årets första dopp togs och så även den första segern. Sjung om studentens lyckliga dar, avtackning av rektor och invägning inför det nya livet. Stora tjejen fyllde sju och midsommarfirades i ösregn på Hanö. Juni avslutades med en minst sagt intensiv fotbollsskola.

Juli. Semester. Kolmården och Öland. Lata dagar med lite sol. Bilköp. Slog mitt livs första golfslag och fick virus på datorn i ungefär samma veva. Semestermånaden gick fort, som ju tiden gör när man har roligt.

Augusti inleddes med Sail och besök från Avesta. Någon målade dörrar på jobbet med böcklingfärg och krisen kom som ett brev på posten, dock inte på grund av böcklingen direkt. Förlorade i höstomgångens första match, litade på magkänslan och var ett levande alibi. Stod på -2.1 kilo i det nya livet och slog till på årets skrällvinst mot serieledarna - mitt förra lag. Besökte Tjärö för första gången och blev förälskad, i ön.

September. Jag lärde mig att säga nej och blev därmed inte jättepopulär hos el chiefo. Planterade blommor och anmälde mig till solresa. Skaffade mig en skadad fot och blev galen på sjukvården. Köpte nya glasögon och blev bjuden på trerätters som tack för alibiandet.

Oktober anlände med kanelbullensdag, en trött avdelning och det första besöket på Schlagerbaren. Tragedi i Rödeby, skrivkramp och inköp av friskiskort. Akademisk högtid och arbetsdag på idrottsplatsen. Kris i kvadrat. Årsfest med bubbel och gröna band. Jobbintervju och 60-årig bröllopsdag för farmor o farfar.

November kan eventuellt koras till årets bästa månad. Överraskade mamma med restaurang och tårtkalas i Karlskrona. Firade systerdottern som fyllde fyra. Köpte en ny kamera och tittade på fotboll. Blev sjuk en dag innan semestern men kom ändå iväg på bästa resan. Playa del Flaya blir svårslaget. Avslutade november med att njuta av Lasse W i Karlshamn. Jo, det blir nog årets bästa månad.

December och julmarknad i ösregn utklädd till tomte. Första advent, glögg och en väldig massa mys. Julgodisbak i massor och pirr i magen i massor. Oväntat bra i DM. Härlig jul. Lång ledighet. Mycket fotboll och ännu mer mys. Fastnade som berget i prison break och avslutade året på bästa vis med de bästa.

Kommentarer

  • Mallan Brallan säger:

    Du är så bra!!! Värsta braiga sammanfattningen, men du va tiden går snabbt!!! Massa saker som togs upp som det kändes som det hände igår. Oj det var visst i maj.....
    Konstigt va livet går fort

    2008-01-05 | 09:30:34

Kommentera inlägget här: