mellan vakna & somna

Ett tillägg...

Kategori: Diverse

...till saker jag blir irriterad på i trafiken.

Folk som tar parkeringsplatser från andra.

Det är oftast kaos på Friskis parkering, så även igår. Men jag blev lycklig när jag på första försöket såg en bil som gjorde sig redo att backa ut. Där stod jag och väntade och väntade och väntade. Det var ingen snabb-backare det här. Plötsligt ser jag en bil komma från vänster och också ställa sig och vänta. Så jag körde fram lite för att hon skulle förstå att jag faktiskt hade paxat den parkeringen först.

Jag är inte den som brukar tuta i trafiken. Men igår. Japp, då blev det tutan. Så antingen var hon som snodde min parkering både döv och blind - vilket ju vore sådär för en bilförare. Eller så var hon bara trög.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: