mellan vakna & somna

Vilken bonushelg!

Kategori: Diverse

En liten dag ledigt. Men vilken härlig bonushelg det blev.
Igår var det planering och åter planering inför överraskningspartajet.

Pyntade halva skogen full av ballonger och grejs. Grillade smarriga klyftpotäter och absurt goda grillspjut. Ja, det heter grillspjut. Ser ut som en gigantisk fläskfilé ungefär. Drack vin, öl och doppade ett bränt finger i vattnet. Den vi firade - examensgrisen - såg rackarns nöjd ut.

Samlade ved och hoppade ner i sovsäcken i vindskyddet. Av fyra personer var jag den enda som höll på att frysa gumpen av mig. Fick klä på mig fjärde tröjan och raggsockar mitt i natten för att överleva. De andra hade knappt haft sovsäckarna på sig...var nog lokal kyla på min plats.

Varmt så det dånar idag och minst sagt segt att träna i stekande solsken med rödvinstungt huvud. Sverige fortsätter göra osannolika mål och 5-0 känns som ett lagom bra resultat denna extrasöndag.

Jag är inget Zlatan-fan, men det är ändå lite kul när publiken sjunger "In med Zlatan på plan".
Nu blir det sova. Man ska ju tydligen jobba imorgon.

När det gäller följetongen med den blyge söte killen utanför mitt hus så finns intet nytt att rapportera. Jag håller utkik efter honom, men han är skygg...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: