mellan vakna & somna

Danskland och bankmöte

Kategori: Diverse

För några sekunder trodde jag att datorn var frisk. Mystiske datorkillen friskförklarade den på eftermiddagen och jag slängde nästan den i väggen på kvällskvisten. Viruset hänger kvar med oanad envishet och mystiske datorkillen svarar inte när jag ringer. Bah.

Har övernattat hos päronen efter en heldag i danskland igår. Vi gjorde vårt årliga besök i Helsingör. Den mysiga staden där det definitivt är större chans att den du möter på gatan är svensk snarare än dansk. Åt allt man "ska" äta när man är på andra sidan sundet. Ja, inte röd korv förstås men annars så. Allt ätande gjorde att jag fick lätt ångest och i 90-tals outfit gav mig ut på rask promenad när vi kom hem.

I tisdags besökte päronen staden i öst och hjälpte mig att hitta en ny bil. Pappa prutade, vi andra fnissade. Idag ska jag till banken och försöka övertyga dem att låna mig pengar så att jag kan hämta min blåa Ford Focus FlexiFuel från 2003 på måndag. Känns som att jag förråder min röda rallybil, men jag har lovat henne - bilen alltså - att jag ska komma hem och busköra henne ibland.

Lite mys har det även blivit denna veckan. Mys is my favourite thing i livet. Pirr i magen också, fast det är lite läskigt också. Jag blir så nervös och knäpp och som förstelnad när jag tänker på pirr i magen. Fast jag blir å andra sidan som ett enda stort fånflin när jag tänker på källan till pirret.

Nu är det dags att lämna väst och göra sig redo för bankmöte. Tips på hur man övertygar en bankkvinna tages tacksamt emot.

Kommentarer

  • Agent Anka säger:

    Ford Focus... Äntligen tänds hoppet om dig igen! ;)

    2007-07-27 | 10:56:31
    Bloggadress: http://agentankas.blogg.se
  • Petra säger:

    Fånflin är som sagt bara bra och härligt men nå känner man sig lite fånig just =) Vi får snart fånflina tillsammans, nästa vecka drar jag neråt sydligare breddgrader. Då ska det skvallras, ha det!

    2007-07-27 | 13:41:29
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • jess säger:

    jag skulle kunna fånflina. ibland gör jag det. men mest för att orsaken till mitt fånflin är lite mer fånflinande än jag. taskigt jag vet. men så är det...

    2007-07-27 | 17:19:20
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Lisa säger:

    Röd korv är ju det bästa med Dansklandet!

    2007-07-29 | 00:40:33
    Bloggadress: http://lis.blogg.se

Kommentera inlägget här: