mellan vakna & somna

Vill också!

Kategori: Diverse

Jag vill också kunna skriva 600 sidor om mig själv och kallas Kritikernas nya älskling i Svenska Dagbladet.

"Martina Lowden hoppas att hennes hyllade debutroman Allt ska ge läsarna ”estetiska, intellektuella och emotionella upplevelser”. –För att inte tala om att jag har ett hopp att skrivarskolestudenter läser den och inser att ”om hon kan skriva så där kanske jag vågar göra en bok som törs lite mer än att vara 125 sparsmakade sidor barndomsskildring”."

Jag jobbar fortfarande stenhårt på att komma upp till 125 sparsmakade sidor. Man kan väl säga att jag har ungefär 123 sidor kvar...

"Martina Lowden är 23-åringen som debuterar med Allt, en över 600 sidor tjock dagboksroman om litteratur och språket. Sveriges kritikerkår har fått ett nytt underbarn att krama sönder. Själv är hon inte förvånad över hyllningarna."

Det krävs rätt mycket självförtroende för att kunna skriva en bok på 600 sidor om sig själv, men nästan ännu mer att hävda att man inte är förvånad över hyllningarna. Spännande.

När min bok är klart - om sisådär 42 år - så ska jag baske mig vara förvånad. Fast vid närmare eftertanke så är det ruskigt svenskt att vara förvånad över att man blir hyllad. Nej, om jag lyckas få ihop 600 sidor så ska jag vara förvånad över det men i övrigt ganska stolt.

Jag tror det är skrivbordet det hänger på. Jag har inget skrivbord. Än.
Idag jobbar man bara halvdag.
Tack staten.

Kommentarer

  • jess säger:

    först - hata staten som får gå hem vid tolv. jag går hem vid fem - hårt arbetande!

    sen - fy satan vilken tjej, man blir ju ngt avis kanske. att jag skrev en bok på 600 sidor skulle vara helt sjukt otroligt, jag som har svårt att fylla en blogg med meningslösa ord.

    och - god fortsättning på det nya året - fick du jobbet? kram

    2007-01-05 | 14:04:59
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Anonym säger:

    Jag väntar med spänning på den 600 sidor smala boken om Sara. Jag står först i kön på bokhandeln när den kommer ut. Kram

    2007-01-05 | 16:51:06
  • Petra säger:

    Väntar...och väntar....ska bli spännade att läsa när jag är 65 vilket är om 42 år. För det är väl då den kommer *fniss*

    2007-01-05 | 18:30:10
  • Gunnar Nilsson säger:

    ^^

    2007-01-07 | 22:18:47
    Bloggadress: http://www.plastikkirurgi-info.se/Polen.html

Kommentera inlägget här: