mellan vakna & somna

Vad hände 2006?

Kategori: Diverse

2006 började med ett snöbollskrig utanför Shell tidigt på nyårsdagens morgon. Det fortsatte med ett vikariat på Sydöstran och dagliga resor till långt-upp-i-skogen-hålan. Vips var jag kallad till anställningsintervju i Karlskrona och nästan ännu mer vips hade jag fått ett nytt vikariat. Nu som webbredaktör på BTH. Andra halvan av februari tillbringades således på Tågbussarna pendlandes 18 mil om dagen. Vem som helst skulle kunnat räkna ut att det inte skulle fungera speciellt länge.

I mars gick flyttlasset. En stor tvåa. Fjärde våningen utan hiss. Det var en utmaning att flytta. Både själva flytten men också det faktum att jag egentligen bara kände en enda individ här. Han tog dock hand om mig på bästa sätt och presenterade mig för en miljon människor - minst. Innan jag visste ordet av spelade jag fotboll igen och vänner var det gott om.

I mars kom också världens sötaste systerson och jag blev en jublande glad moster för tredje gången.

Sommaren kom. Värmerekord. Livets första betalda semester. Bad. Sol. Grillning. Det var en fantastisk sommar. Sommaren var lång. Men till slut kom ändå gula löv på träden och hösten.

Det blev en bra höst. Men Karlskrona är sjukt blåsigt.
Plötsligt var hela staden julpyntad och jag slog nya rekord i att pynta nattetid. Julbord. Julklappar köptes. Pepparkakor bakades. Bilen gick sönder. Lussebullar bakades. Och så kom tomten med fina klappar. Bilen gick sönder - igen. Mellandagar och förkylning. Vänner och mys.

2006 avslutades i Malmö. Monstergod middag med vännerna och ruskigt roliga lekar. Tolvslaget mitt i smeten med fantastiskt mycket raketer på alla håll och kanter.

Sen var det visst 2007.
Det blir ett bra år. Utan tvekan. Varför skulle det inte bli bra liksom.
Känner att formkurvan är stigande, trots ett stundtals lite småsvajigt slut på 06.

Hur som haver. Det är underbart att vara hemma i lägenheten igen. Dock utan bil för tillfället. Men härligt är det.
Karlskrona är bra, fast jäklar vad det blåser =)

Kommentarer

  • Petra säger:

    Snygg stajl på sidan =) Du kär samma färg som vi gör på nöjessidan i Avesta Tidning ...cool!

    2007-01-02 | 16:10:06
  • Fiorella säger:

    en karlskronit, vad trevligt :)

    2007-01-02 | 17:08:23
    Bloggadress: http://fiorella.3w.se

Kommentera inlägget här: