mellan vakna & somna

Från tio till ett

Kategori: Diverse

På långa avkrokar hittade jag en lista. Som jag snodde.

Tio första:
1. Första bästa kompis: Mia.
2. Första bil: Volkswagen Polo -96 (den som är på lagning hela tiden)
3. Första kärlek: Markus eller möjligen Stoffe - de "populära" grabbarna i klassen
4. Första husdjur: Om man inte räknar Mias och mina maskar och nyckelpigor så var det katten Kotte.
5. Första semester: Dalarna i Sverige men Cypern utomlands.
6. Första jobb: Sommarjobb på fritids, annars Sydöstran i Sölvesborg.
7. Första köpta skiva: Oj, vild gissning är Absolute music 13.
8. Första riktiga kärlek: Är det tragiskt att säga "vet inte" på denna frågan?
9. Första piercing: I örat. Den enda också.
10. Första konsert: Lisa Nilsson på Slottsudden, vi fick umgås och snacka lite med Lisa också. Coolt.

Nio senaste:
1. Senaste alkoholdrycken: Öl
2. Senaste bilfärd: Via Kajsas till Västra mark.
3. Senaste filmen du såg: Oj, Den utvalde, tror jag.
4. Senaste ringda telefonsamtal: Till syrran.
5. Senaste bubbelbadet: På hotell i Göteborg i november förra året.
6. Senaste spelade CD: Coldplay - Parachutes.
7. Senaste kyss: Den där "hemlige" för ett tag sen.
8. Senaste gången du grät: På Idrottsgalan igår?!?!
9. Senaste måltiden: Kycklingspett och ris från Kajsas.

Åtta har du någonsin:
1. Dejtat en av dina bästa kompisar? Dejtat är väl att ta i kanske...
2. Blivit arresterad? Nej nej.
3. Blivit kär vid första ögonkastet? Nej men attraherad och intresserad.
4. Varit på TV? Nej, inte då jag varit medveten om det i alla fall.
5. Fått ditt hjärta krossat? Jajamensan
6. Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej det är väl bra dumt.
7. Haft ett one night stand? Jajamensan
8. Busringt till nån? Det blir ett jajamensan här också. Fast nu är det ju evigheter sen!

Sju saker du har på dig:
1. Svarta byxor
2. Svart-vit tröja
3. Klocka
4. Svart linne
5. Skor
6. Halsband
7. Prickiga strumpor

Sex saker du gjort idag:
1. Intervjuat en historiker
2. Varit på upptäcktsfärd i byggnaderna
3. Intervjuat en sjuksköterska
4. Tagit ett dåligt foto
5. Tagit ett bra foto
6. Kört annans bil till jobbet

Fem favoritsaker (utan inbördes ordning):
1. Vännerna
2. Fotboll
3. Syskonbarn, syster, familjen helt enkelt
4. Sommar och sol
5. Grillparty

Fyra personer du kan berätta ALLT för:
Allt och allt. Men väldigt väldigt mycket i alla fall. Tillsammans vet de nog allt, men kanske inte att samma person vet allt själv...om du hänger med...
1. Hanna
2. Kate
3. Ann
4. Sara

Tre val:
1. Svart eller vit? Svart
2. Sommar eller vinter? Sommar!!
3. Choklad eller chips? Choklad...mmmm...choklad

Två saker att göra innan du dör:
1. Känna mig nöjd utan att få panik över det
2. Skriva en bok

En sak du ångrar:
1. Jag försöker att inte ångra saker jag gjort, försöker stå för dem istället. Kan väl då kanske möjligen ångra saker jag inte gjort, typ varit bättre på att säga till dem jag tycker om att jag tycker om dem. (fast det jobbar jag på nu...)

Kommentarer

  • jess säger:

    och jag tror att jag snor din...puss. och fyra är skiiittidigt. jag vet. ska nog nana snart...:D

    2007-01-17 | 09:45:25
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • Petra säger:

    Pluspoäng för första semester i Dalarna, nästan som utomlands =)

    2007-01-17 | 10:17:42
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • lina säger:

    vilken rolig lista! får man nalla?

    2007-01-17 | 12:43:14
  • Sara p säger:

    Det är fritt fram att nalla! =)

    2007-01-17 | 13:13:31
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: