mellan vakna & somna

What a day

Kategori: Diverse

Min hjärna känns som slajm idag. Kommer ni ihåg slajm? Stavas antagligen inte så, men det är så fantastisk kul att skriva slajm.

Igår var jag vaken i 18 timmar. Jag hade velat vara ledig idag. Men icke. Planeringen säger att personaltidningen ska publiceras. InDesign kraschar så fort jag försöker spara. Jag är inte upplagd för duster med det programmet idag. Har inte ens börjat webbpubliceringen än. Ska. Snart.

Ha. Hade nästan glömt bort att det nu vankas fyra dagars ledighet. Har tagit mig friheten att ta ledigt på måndag. Nallar sex timmar av flexen och vips så behövde man inte jobba en enda sekund.

När man sedan återvänder till jobbet på onsdag så har sommartiden börjat. ho ho ho. Ljuva sommartid. Den innebär att vi bara jobbar 7,5 timmar / dag. Det innebär att man får gå hem klockan fyra utan att skämmas om man pallrat sig hit till åtta.

Mumma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: