mellan vakna & somna

Skatteåterbäring?

Kategori: Diverse

Vänta här nu. Det måste vara något som är fel. Det kan ju inte stämma. Ska jag betala tillbaka pengar??? För tusan. Det har ju inte hänt sen...nånsin. Har alltid kunnat jubla: "Prisa gudarna, här kommer skatteåterbäringen" i bästa Hood-anda.

Jag måste göra något. Frågan är bara vad.

Jag börjar ana att jag har staten emot mig. Lite kämpigt. Jag är ju helt övertygad om att Försäkringsjävlakassan blåser mig. Har snart betalat tillbaka 9000 och så mycket tror jag inte ens jag fick i bostadsbidrag totalt. Bah. Och så nu detta. Vem är det som sitter och håvar in alla slantar de lurar av mig och vart åker han på lyxsemester för MINA pengar??

Berätta och jag ska åka dit och dänga honom i huvudet med deklarationen!

(och ja, jag tror det är en han...)

Kommentarer

  • Petra säger:

    Är det nån slags statskupp som pågår emot oss eller. Är det regeringen som ligger bakom detta? Låter inte som en bra nyhet, jag har inte fått mitt besked än men jag förväntar mig inga stordåd direkt. Hoppas för gudarna att det är plus på kontot!

    2007-04-02 | 21:23:21
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: