mellan vakna & somna

Kyliga höstdagar

Kategori: Diverse

Just nu kastas man lite mellan riktigt kyliga höstdagar till väldigt skön värme i solen - lite sådär så att svetten lackar. Hyfsat svårt att klä på sig och sin bebis såna här dagar.

I lördags hann jag och bönan först med en tur på en barnmarknad i stan tillsammans med Malin och Tuva. Gjorde några små köp, men hade trott att jag skulle fynda ännu mer. Fast jag hade visst blivit lite kräsen. :) Köper ju hellre kläder som ser nya ut på Tradera för en tia än köper urtvättade plagg för 40 kr. Inte så klurigt.

Efter marknad och fika hann vi hem en sväng innan det bar av till Ramdala och fotboll. En lite onödigt spännande match var det inledningsvis, men sen gick det som det skulle och mitt favoritlag kammade hem tre nya poäng! Bönbebisen hejade och sov en stund och invigde sin lite tjockare overall.



I söndags blev det också fotboll. Men då höll vi istället på att svettas ihjäl ute på Hasslö. Då var det dags för byns lag att spela och även här blev resultatet rätt och riktigt. Härliga tider.



Och så blev det ännu en ny vecka i föräldraledighetens tjänst. Veckan inleddes som vanligt med rolig babyrytmik. Och när man ändå är ute och far så kan man ju passa på att hitta på lite mer. Så även denna måndag blev det långlunch med härliga mammor följt av en liten promenad. Bra måndag.

Nu tisdag och Agnes har precis deppat ihop i gymmet eftersom hon rullat över på mage och inte kan ta sig tillbaka till rygg... En klassiker. :)

Kommentarer

  • Sandriiiee - inte bara en mammablogg! säger:

    Hej! Vilken underbar blogg du har, great! :) hoppas allt är bra med dig. Jag vill även passa på att tipsa om min tävling i bloggen, ska tävla ut ett fint babygym! Missa inte det! =) Kika in här:
    http://blogg.improveme.se/sandriiie/2013/10/01/vinn-ett-babygym-ifran-ladida-se/
    KRAM SANDRIIIE!
    GÅ GÄRNA MED I MIN FACEBOOKGRUPP: JAG BLOGGAR. Och sprid dina inlägg! =)

    2013-10-04 | 12:51:28
    Bloggadress: http://blogg.improveme.se/Sandriiie

Kommentera inlägget här: