mellan vakna & somna

Jävla Bredbandsbolaget

Kategori: Diverse

Bredbandsbolaget.
Ni står inte speciellt högt i kurs hos mig just nu.
Vill ni veta varför?

Jo, det är såhär att vi har inte haft tv på 6 veckor. Ja, ni läste rätt. SEX VECKOR!
Vi har pratat med er på Bredbandsbolaget ungefär en miljon gånger. Ni har skickat en tekniker två gånger, som inte kunnat installera någon tv, något bredband eller något telefon eftersom det är fel på en ledning. Efter många turer (bland annat ett intressant samtal mellan hyresvärden och Telia) så visar det sig att det är Bredbandsbolaget som ska göra en felanmälan och se till så att en operatör kommer dit och fixar ledningen, så att en tekniker sedan kan komma dit och koppla in.

Vi har verkligen varit övertydliga med detta till Bredbandsbolaget. Min sambo poängterade minst 200 gånger vid senaste samtalet att felet alltså inte är åtgärdat utan det måste fixas först.

Därför blev jag en smula förvånad när samma tekniker som varit hos oss de två senaste gångerna ringer idag eftersom han har fått uppdaget att göra ett nytt försök att koppla in idag. Det är ju ganska meningslöst eftersom det kommer gå precis lika bra som vid de två tidigare försöken, det vill säga inte alls.

Hur svårt ska det vara? Kan det verkligen vara första gången som det inte bara är att koppla in och köra igång? Och framför allt, ska det behöva ta SEX VECKOR?

Tålamodet är helt klart på upphällningen.
Teknikern fick i alla fall kontakta hyresvärden istället och eftersom jag vet att hans tålamod redan är slut så ska det bli intressant att se vad som händer nu. Heja!

Kommentarer

  • Petter Winter säger:

    Hej,



    Jag vill börja med att beklaga de problem du upplever med vår tv-tjänst.

    Självklart ska ni inte behöva vara utan tjänsten i 6 veckor och jag förstår att du är frustrerad.



    Det jag vill göra nu är att hjälpa dig att komma till en lösning på detta problem så snabbt som möjligt.

    Du får jättegärna höra av dig till mig på [email protected] så ser jag till att försöka hjälpa dig snarast möjligt!



    Mvh

    Kundombud Bredbandsbolaget

    Petter Winter

    2011-04-08 | 09:59:06
    Bloggadress: http://www.bredbandsbolaget.se

Kommentera inlägget här: