mellan vakna & somna

Tidsproblem

Kategori: Diverse

Igår åts det våfflor i stora lass med laget. Så pass att jag blev åksjuk och kräkig när jag körde hem. Idag ska jag slå nya rekord i att hinna med saker på kvällstid.

14.00 börjar min tvättid. Jag börjar aldrig tvätta då eftersom jag aldrig är hemma, men den börjar då.
16.40 slutar jag jobba. Jag ligger dessutom fem timmar minus på flexen och kan därför inte smita.
17.00 börjar årsmötet i konstföreningen. Jag sitter med i styrelsen och förväntas därför vara där.
19.00 börjar träningen i Spjutet. Jag tänkte hinna med den idag eftersom jag hann med 0 träningar förra veckan.

Så. Hur tusan ska jag få ihop detta?
Jag hade kunnat skita i tvätten om det inte vore för att det var det jag gjorde igår samt att om man varit på skidsemester så har man ruskigt få rena kläder.

Jag hade kunnat sluta tidigare, hinna hem och slänga i en maskin tvätt och vara tillbaka här till 17. Men det skulle innebära att tvätten inte blev tumlad/upphängd förrän vid tio ikväll när jag kommer hem och tvättiden tar slut.

Jag hade kunnat hoppa över årsmötet om jag inte väldigt gärna ville vinna ett fotografi som ska lottas ut. För att vinna måste man vara på plats eller lämna fullmakt. Det lutar åt fullmakt eftersom årsmötet troligen inte är klart till 18.30 när jag måste smita.

I-landsproblemen bara hopar sig.
Dessutom har jag inte fått besked än. Jag blir galen.

Lösningen kommer för övrigt troligtvis blir att jag jobbar hemifrån en sväng i eftermiddag.
Lyx, ja.

=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: