mellan vakna & somna

Rastlös och ineffektiv

Kategori: Diverse

I tider av dålig arbetsdisciplin snodde jag istället en lista från Fotbollsfrun

Mitt namn: Sara Rebecca Marie
Längd: 172 cm sägs det, men det är få som tror mig när jag säger det...
Spelar du något instrument: Ytterst lite gitarr, minilite blockflöjt och ännu mindre piano.
Vem är snyggast: Oj, svårt. Jag får nog återkomma där.
Vem vet mest om dig: Min syster tror jag bestämt. Hon börjar bli bra på att försöka pumpa mig på information.
Vad vill du ha just nu: Sommar och semester och fånflin.
Vilka sjukdomar har du haft: Oj, de vanliga man har när man är barn och någon odefinierbar magsjuka under tiden i Guatemala.
Fobier: Fåglar. Väldigt obehagliga varelser i fjädrar. Hu!
Har du körkort: Jajamensan, sex år i år.

Åsikt om jultomten: Moster är alltid hysteriskt svettig och rolig när hon är tomte. Syskonbarnens stora ögon när det kommer in en bullrig man i röda kläder med stort vitt skägg går inte heller av för hackor.
Vill du gifta dig? Ingen nödvändighet.
Tycker du att du är attraktiv: Det varierar rätt friskt. Vissa fuldagar känns inget rätt...
Väska: Svart, lagom stor, får inte vara för stor med tanke på hur mycket jag då skulle släpa med mig.
Har du glasögon: Ja, fast jag lever dumt nog fortfarande i förnekelse så glasögonen åker mest omkring i väskan.
Hur ser din plånbok ut: Liten som ett Visa-kort, i tyg och gjord av någon indiankvinna i Guatemala och har därför en massa olika färger.
Favorit-program: Grey's Anatomy - det enda jag lyckas följa. Fast Playa Del Sol är fantastiskt roligt också.
När ska du festa nästa gång: Imorgon efter seriepremiären.
Vad köpte du senast: Vårrullar och ris på Kajsas.
Hur mycket pengar har du: Har oroväckande dålig koll på det känner jag. Men nog ganska lagom mycket med en vecka kvar till lönen.

Hur svarar du i telefonen hemma: Hej det är Sara (om jag inte är totalförvirrad och tror jag är på jobbet fortfarande - det händer)
Senast kramat: I stort sett hela laget efter träningen, kramkalas efter varje träning!
Vem sov du hos senast: Trions klubbstuga är väl ingen person direkt men det var där jag sov senast om man inte räknar hemma.
Stjärntecken: Oxe
Ögonfärg: Gröna
Kroppsform: Halvlång, normalbyggd, nyfunna muskler på benen
Kall favoritdricka: Juice
Varm favoritdricka: Té
Alkoholhaltig favoritdricka: Vin, rött eller vitt.

Säger ofta: Kalasbra
Saknar du någon: Ann saknar jag allt som oftast och så syster och hela hennes familj när det gått för lång tid mellan träffarna.
Fikade senast: I påskas med äldsta systerdottern på hennes favoritfik i Karlshamn.
Senast sedda film: Slötittade på Kiss of the Dragon igår.
Hur känner du dig nu: Fredagstrött, mätt, nervös, men samtidigt glad och spattig.

Kan du laga mat: Javisst, är nog lite bättre än jag själv tror, fast är nästan allra bäst som assistent i köket.
Vad pluggar du: Är färdigpluggad sedan två år.

Vad tycker du om fötter: Tycker inte så mycket alls, fast långa tånaglar är äckligt.
Är du smart: Det beror nog på inom vilket område och vem du frågar. Jag känner mig inte totalt osmart speciellt ofta i alla fall.
Snarkar du: Inte vad jag vet. Jag slåss i sömnen istället.
När och varför grät du senast: Var väldigt längesen nu. Fick tårar i ögonen när jag tittade på Sydnytts inslag om skolmassakern i Virginia (otippat att Sydnytt framkallar tårar ja...) Men gråtit har jag inte gjort på väldigt länge.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: