mellan vakna & somna

Vita vackra vintervärld

Kategori:

Igår vräkte snön ner här hela dagen. Framåt eftermiddagen tog vi oss en tur ut för att skotta lite och bygga en mini-snögubbe. Och tappa vantarna 72 gånger. ;) Idag ska jag baske mig köpa nya vantar till bönan, som är lätta att ta på och som stannar kvar på handen. Känns som att jag kan behöva ett lycka till här. :)

Vägen är oplogad och vacker. Vår Allan i dalen som brukar ploga hade trubbel med sin maskin, men det gick bra att ta sig fram ändå faktiskt. Och hade det inte varit för att det blir ruskigt slirigt sen när det smälter och fryser så hade jag nog hellre behållt det såhär. :)



Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tips: en pedagog på barnens dagis sa att förr fanns vanthållare. Som napphållare men med clips i båda ändar. Jag har inte letat runt om det finns fortfarande men tänkte kolla lite.

    Svar: Ah! Tack för tips! Googlade lite och hittade hos Polarn i alla fall. Får bli en test av såna om inte heller de nya vantarna håller måttet :)
    Sara

    2016-01-22 | 19:05:28
  • Anonym säger:

    /Karro

    2016-01-22 | 19:05:51

Kommentera inlägget här: